Boende bra för barn på Koh Phangan

Av Cissi_l
24 okt. 2015 10:30
Visningar: 849
Letar efter bra boende som kan passa för mig och min 5 åriga dotter på Koh Phangan i februari 2016. Hyffsat billigt så klart, krav är pool och ska ligga vid stranden. Bra strand med lugnt klart vatten. Gärna jämnåriga lekkamrater till min dotter. Har tittat på Dreamland som jag tyckte så fint ut, men har fått höra att det ligger avsides. Vill gärna kunna ha någon affär nära, några urval av restauranger.
Av Alfva
6 nov. 2015 13:40
Det mesta på Koh Phangan ligger ju lite avskilt eftersom stränderna sällan är kopplade till ett centrum. Vi har bott två gånger på Salad Beach Resort på Haad Salad som varit toppen med barn (och vacker strand).
Av Micke80
6 nov. 2015 15:54
Dreamland på Thong nai pan yai är kanon, med jättefin strand precis vid resorten. Ön är inte så stor så
det är inte speciellt avsides:)
Av Cissi_l
6 nov. 2015 16:17
Tack för svar. Jag har varit där några gånger, så har några minnesbilder om ön, det var dock 15 år sedan sist så kan tänka det är förändrat och minnet sviker en del.
Då var det grusväg som var helt galet dålig av alla störtregn och det var ingen lätt färd över ön. Men har hört att det är betong vägar numera och förenklar ju transport.
Micke, fanns det lite affärer och några urval av restauranger intill Dreamland?
Läste åxå om dödsfallen av Jelly fish och det är ju lite läskigt.
Av Micke80
7 nov. 2015 17:11
Citerat från Cissi_l:
Tack för svar. Jag har varit där några gånger, så har några minnesbilder om ön, det var dock 15 år sedan sist så kan tänka det är förändrat och minnet sviker en del.
Då var det grusväg som var helt galet dålig av alla störtregn och det var ingen lätt färd över ön. Men har hört att det är betong vägar numera och förenklar ju transport.
Micke, fanns det lite affärer och några urval av restauranger intill Dreamland?
Läste åxå om dödsfallen av Jelly fish och det är ju lite läskigt.
Resorten har en egen liten butik och där finns flera "butiker" vid huvudgatan, bla en SevenEleven.