Bo/jobba på kanarieöarna vinterhalvåret

21 juli 2015 11:32
Visningar: 1445
Hej! Jag är en tjugoårig tjej som just nu är hemma i Sverige efter ett år i Australien. Efter några månader hemma har jag nu blivit sugen på att dra på nya äventyr och har av någon anledning fastnat för kanarieöarna. Jag vill åka till ett ställe med bra väder, där jag kan surfa som inte är alldeles för långt iväg.

Nu tänkte jag kolla om det finns någon som har erfarenhet av att bo och jobba på kanarieöarna. Jag tänker mig något jobb på ett cafe/bar/hotell eller något annat liknande jobb. Är det lätt att hitta jobb? Hur är det med boende? Jag planerar att ha sparat en del pengar innan jag flyttar dit där, så är mest ute efter något extrajobb och glida lite i några månader. Är tacksam för alla möjliga tips och tricks :) Skriv gärna om du har planer på att göra något liknande!
Av Monnee
9 aug. 2015 22:17
Om jag vore dig skulle jag inte åka till pensionaria åk till Barcelona. jobb kan du få på nattklubbar eller pubar på Gran canria men det är slitsamt man jobbar hela nätterna, och dem jag träffade sov hela dagarna, och det ärvärdelöst betalt, boenden är nog inte allt för svårt om du åker tidigt på säsongen, mitt i säsongen är det svårare. Jag har varit på pensionaria 3ggr det var bättre förr mer folk mer party, och det är dyrt jämfört med när det var pesetas. Jag hade åkt till Barcelona alla dagar i veckan om jag vore dig. Man ledsnar på att glida i pensionaria tro mig.
7 sep. 2015 14:43
Hej! :)

Jag har bott på Gran Canaria tre vintersäsonger och planerar att flytta tillbaks i mitten på oktober. Att hitta ett arbete är ingen match alls, så länge du är social, utåtriktad och har lite skinn på näsan. De gånger jag varit där har jag fått jobb på en dag eller två.

Boende är heller inget problem. Vill du bo hyfsat centralt, ha tillgång till pool osv får du räkna med 500-600 euro i månaden, jag har alltid delat boende så det blev inte alls speciellt mycket.

Tycker du att Gran Canaria låter som något ställe där du hade kunnat hänga i vinter, eller om du vill veta något mer så lägg gärna till mig på fb; Louise Tjörnestig

Hoppas vi hörs! :)