Bo i miami, 3 månader

15 sep. 2016 12:01
Visningar: 1283
Jag ska flytta till Miami (beach) i 3 månader från och med oktober/november.

Jag undrar hur det går till med att hyra boende. Min tanke är att hitta ett airbnb boende till de första dagarna, och sen hitta en enkel studio lägenhet, dvs ett rum + badrum.

Är de någon som har vetskap om hur jag ska gå till väga för att hitta en lägenhet? Hur lång tid tar de att flytta in? Om det är så att någon har något att tillägga angående ämnet så uppskattas de väldigt mycket!

Tack på förhand!

Fredrik
15 sep. 2016 12:36
Blir väl att besöka lokala mäklare och bläddra annonser i tidningarna?
Men ärligt talat känns det ju totalt oplanerat att åka dit i förhoppningen att hitta en lägenhet som någon vill och kan hyra ut i tre månader till en utlänning, hittar du en blir det antagligen hiskeligt dyrt dessutom. Tittade snabbt på Homeaway och den billigaste lägenheten (som i.o.f.s. ligger perfekt på Roney Palace) kostar $93/dag x89 dagar blir $8277 ca. 70.500:- för tre månader.

Ska du slappa på Miami Beach i 3 månader, lyxlirare ? ;-)

Är du dessutom 19 år gammal så gissar jag att det blir extremt svårt..........
15 sep. 2016 14:06
Bra insyn! De lägenheter jag tittat på har jag hittat på vanliga mäklar sidor (ex apartments.com, zillow.com), och där verkar de finnas ett antal lägenheter för 7-9000 i månaden. Men hur ser avtal ut? Ser ofta att de är 12 månaders, är de då omöjligt att hyra i 3 månader? Uppsägningstid?
15 sep. 2016 14:14
Citerat från Fredrik23:
Bra insyn! De lägenheter jag tittat på har jag hittat på vanliga mäklar sidor (ex apartments.com, zillow.com), och där verkar de finnas ett antal lägenheter för 7-9000 i månaden. Men hur ser avtal ut? Ser ofta att de är 12 månaders, är de då omöjligt att hyra i 3 månader? Uppsägningstid?
Du får väl fråga dem, det är ju helt omöjligt för någon annan att svara på, som sagt tror jag det är svårt att bara åka dit och hitta en lägenhet för 3 mån, speciellt om man är 19 år.
15 sep. 2016 14:23
Citerat från Floridasidan:
Citerat från Fredrik23:
Bra insyn! De lägenheter jag tittat på har jag hittat på vanliga mäklar sidor (ex apartments.com, zillow.com), och där verkar de finnas ett antal lägenheter för 7-9000 i månaden. Men hur ser avtal ut? Ser ofta att de är 12 månaders, är de då omöjligt att hyra i 3 månader? Uppsägningstid?

Visa mer
Du får väl fråga dem, det är ju helt omöjligt för någon annan att svara på, som sagt tror jag det är svårt att bara åka dit och hitta en lägenhet för 3 mån, speciellt om man är 19 år.
Tack för ditt svar!
Av Birgere
15 sep. 2016 14:53
Short term rental är olagligt på dom flesta ställen i USA. Gränsen brukar ligga vid 6 eller 12 månader.
15 sep. 2016 15:02
Citerat från Birgere:
Short term rental är olagligt på dom flesta ställen i USA. Gränsen brukar ligga vid 6 eller 12 månader.
Så pass alltså? Har du någon koll på hur man då skulle kunna gå till väga? Jag förstår att de är knepigt, men vad har man för alternativ?
Av Birgere
15 sep. 2016 15:28
Inneboende blir både lagligt o billigare