Bluff OSKA TRAVEL .No och SE

Av Orjan
1 sep. 2011 22:27
Visningar: 4868
Dom skriver 8 dagars lyxsemester,men det är ju bara sex & en halv dag man kommer ner på eftermiddagen och flyger hem på morgonen dag 8:a ,jag tycker dom ska ändra på den skrivningen det är ju falska uppgifter. Sen svarar dom inte på mailet när jag avbokar.Bara att det är tråkigt att jag inte reser med dom,välkommen en annan gång säger dom,och inte svarar dom på telefon.
1 sep. 2011 22:52
Citerat från orjan:
Dom skriver 8 dagars lyxsemester,men det är ju bara sex & en halv dag man kommer ner på eftermiddagen och flyger hem på morgonen dag 8:a ,jag tycker dom ska ändra på den skrivningen det är ju falska uppgifter. Sen svarar dom inte på mailet när jag avbokar.Bara att det är tråkigt att jag inte reser med dom,välkommen en annan gång säger dom,och inte svarar dom på telefon.
Men en semester inbegriper väl alltid resdagarna? Skulle de skriva sex dagars semester hade säkert någon klagat på att det var fel :-(

De har ju svarat på mejlet! Förstår inte alls problemet, Du får nog utveckla lite vad som är fel?
Av Orjan
1 sep. 2011 23:00
Om du kommer ner 14.50 första dagen och kommer hem sista dagen 9.50 på morgonen så kan man inte kalla det för 8 dagars lyxsemester eller hur.
1 sep. 2011 23:07
Citerat från orjan:
Om du kommer ner 14.50 första dagen och kommer hem sista dagen 9.50 på morgonen så kan man inte kalla det för 8 dagars lyxsemester eller hur.
Jo det kan man ju! Har själv varit med om att t.ex. åka hem 00.45 men det ser man ju i regel när man bokar. 8 dagars resa är 8 dagar inklusive resdagarna, så har det alltid varit och kommer nog alltid vara.

Skulle en bussresa på 8 dagar där 2 dagar går till resan dit och 2 dagar hem kallas för 4dagars semester? Finns det något resebolag som gör så?
Av Orjan
1 sep. 2011 23:28
Jag fick se tiderna när jag bokat och betalt och fick hem uppgifterna.Har åkt många bussresor och där får man reda på alla tider.
1 sep. 2011 23:37
Citerat från orjan:
Jag fick se tiderna när jag bokat och betalt och fick hem uppgifterna.Har åkt många bussresor och där får man reda på alla tider.
Håller med om att det är dåligt att man inte kan se flygtiderna och om de inte svarar om man ringer för att fråga. väldigt omständigt att behöva boka och sen avboka för att få reda på flygtiderna :-(
Vet inget om resebyrån men hemsidan ger ju inte så proffsigt intryck och priserna verkar ju mest vara lockpriser med t.ex. bränsletillägg som dyker upp i sista momentet.

Kanske en dålig resebyrå, vet inte men 8 dagars semester tycker jag ändå att det är.
Av Orjan
2 sep. 2011 00:15
Sen är dom fräcka nog att dra av 600 kr i avbokningsavgift.
29 sep. 2011 17:55
Står om Oska Travel och ETU European Travel Union i senaste numret av Råd & Rön!

Tydligen är det bondfångeri, resorna går till diverse försäljningsställen med bl.a. mattor där arrangören får provision på vad som säljs.
29 sep. 2011 18:12
Jag blev genast misstänksam när jag läste erbjudandet. Varför skulle de vara mycket billigare än något annat bolag? Det är bondfångeri! Som polisen säger: man ska alltid vara misstänksam när det låter för bra, för då är det något skumt. Synd att du skulle behöva betala dem en avbokningsavgift.
Av Annl
30 sep. 2011 14:52
Och mitt inlägg i debatten blir att jag tycker att för det fallet att man har tänkt att boka med något resebolag som man inte känner till sedan tidigare så bör man ta en telefonkontakt med Allmänna reklamationsnämnden och Kammarkollegiet. Då får man en bra hint om hur det står till med bolaget i fråga och om man skall våga sig på att boka med dem.

En liten koll på Trip Advisor är ju inte heller fel.
Av Brallan
18 okt. 2011 17:57
Hej alla som undrar över en lyxkombinations resa till turkiska rivieran med OSKA !

Vi kom hem från deras bluff-resa i går fm, fruktansvärt vilken besvikelse!

Fråga gärna så skall jag berätta massor...
Av Tokfia
18 nov. 2011 15:11
Mycket besvikna på resan med OSKA. Flummig information, massa tillägg för att få mat, något hotell skulle vara 5-stjärnigt, men höll bara 2-stjärnig klass. Res inte med dem. Priset blir det dubbla om du tänker äta något under de åtta dagarna. Åtta dagar stämmer inte heller, 6 ½ mer rätt. Flummig,flummigt och oärligt.
Av Ullaann
19 nov. 2011 08:46
Jag förstår inte den kritik mot OskaTtravel.Vi kom hem för 10 dagar sedan och allt har varit perfekt. Att resdagar är inräknade i programmet är ju hos alla resebolag. Allt som tillkommer står klart och tydligt i broschyren så det är inga överraskningar när man är på plats, sedan kan man välja om man vill delta på allt. Vi valde att ha tre fria egna dagar,vi solade badade och hade det skönt vid stranden. Alla hotell var 5*toppenhotell rena fräscha, maten helt underbar stora härliga buffeer så det är bara att välja vad man gillar.Vi hade två bra guider en engelsk talande och en dansk talande.
Vi är helnöjda och kan varmt rekomendera dessa resor till ett sådant pris.
Av Tokfia
19 nov. 2011 16:12
Lyckost du,som bara fick bra hotell. Det första hotellet vi låg på (2 nätter) skulle vara 5-stjärnigt men liknade mest ett 2-stjärnigt. Det sämsta var att det var inpyrt med gammal rök, mindre bra när min man är astmatiker. Det får han betala priset för nu, sen vi kommit hem. Personalen på det hotellet var dessutom snorkig och minst av allt samarbetsvillig.
Informationen vi fick av vår engelsktalande guide var oklar och alla kände sig osäkra på det mesta.
Vi upplevde att i stort sett ingen i vår buss var nöjd.

Dessutom dessa försäljningsställen som de lämpade av oss på. Det var inte så vi ville tillbringa dagarna.

Komfortpaketet som skulle vara till kultur och njutning, var nödvändigt för att få mat.

Min man och jag har besökt Turkiet tre gånger tidigare och har bara med oss positiva minnen från de resorna, men ALDRIG mer kommer vi att sätta ner våra fötter på Turkisk jord, tack vare OSKA.
Av Tomnils
22 nov. 2011 21:32
Rena rama bondfångeriet.Kom hem för en vecka sedan och är inte nöjd med min resa. Besök på krämarställen med mattor, pärlor, läder och pälsar till hutlösa priser tog mycket av tiden! Väl på plats fick vi veta att enda sättet att få tillgång till lunch och middag var att köpa till deras servicepaket för 1900 SEK. Utlovad stadsrundtur och besök på lyx-spa med behandling uteblev helt. Som lök på laxen blev 12 stycken i vår grupp på ca 30 deltagare ordentligt magsjuka under de tre sista dagarna på Hotell Maritime i Belek!
12 jan. 2012 20:32
Är hemskt besviken på Oska Travel,vi beställde en resa för två månaders sedan till i april men min fru har blivit sjuk och får inte flyga på 1år och avbeställde resan för en och en halv månad sedan och inte fått några pengar tillbaka ännu,varenda gång vi ringt säger dom i löpet av veckan,nu kommer jag göra en polisanmälan om nu det kan hjälpa men tror inte det,väldigt besviken.
15 jan. 2012 09:40
Tycker det är oftast det är så när man åker charter första o sista dygnet är oftast kvaddat men räknas ju med i resan ändå,nä tacka vet jag egenbokat då får man alla tider svart på vitt innan man bekräftar resan,tycker man obekväma tider är ok så är oftast priserna på flygen betydligt billigare och naturligtvis är det därför de billiga researrangörerna och lågprisbolagen ofta använder sig av dessa flygtider.

Angående de där mat tilläggen kunde ni inte gå utanför hotellen och äta på nån annnan restaurang de lär knappast kunna hindra er? och dom där utflykterna till försäljningsställena kan ni väl neka till eller hade ni fått skriva på nåt papper att ni förband er till det för att få ett lägre pris? jag skulle struntat i dom där utflykterna och kört mitt eget race.
Bosse.
Av Brallan
15 jan. 2012 10:22
Hej Laplander! Ja vi tänkte precis som du skrev, vi kör vårat eget race.. Men hotellen låg lååångt ifrån civilisationen så andra resturanger fanns knappt i sikte. Samma med utflyktsmålen då var det omöjligt att slippa hänga med för att bussen gick från hotellen till utflyktsmålet och det var långa resor ofta flera Tim, sen stop på ex läder shop som åxå låg ute i bushen alltså kunde man inte gå till något ställe och kolla el äta där heller och sen vidare till nästa hotell ute i ingenmansland. En dag så ville jag å min man hoppa av bussen i Antalya för att få göra vad vi ville och slippa åka med till läderbutik. (bussen åkte till antalya på stadsseeightsing mellan åtta å nio den morgonen innan avgång till läderbutik) Vi sa då att vi hoppar över läderbutiken och tar taxi till nästa hotell som låg ca en dryg Tim resa från antalya, men Gud va upprörd guiden blev ! Detta är en gruppresa å allt va de nu va men vi gjorde det ändå och det blev v bästa dag! Vi kunde äta vad vi ville och när vi ville och ta en öl här o där precis när vi kände för det. Vi har aldrig blivit så blåsta på en resa tidigare som denna ! Mvh brallan
15 jan. 2012 21:38
Ja brallan jag misstänklte väl att de hadebussat ut er i buskarna bara för att ni skulle vara mer eller mindre tvingade att hänga med på deras utflykter o köpa deras "matpaket"

Har varit in på deras sida och kollat och det står ju ingenstanns vad jag kan se att man binder upp sig på nåt, även om man kan läsa mellan raderna att det på utflykterna ingår besök här och där som går ut på att ni ska handla av försäljare som är med och sponsrar er utflykt.

Det finns exakt samma upplägg här hemma med bussresor för 250kr/pers. inkl.mat fika och ev. inträden där det står att man tex. ska på bussresa till låt säga carl larsson gården, men på vägen dit ska man stanna på ett ställe som tillverkar sängkläder i ull på gammalt vis,att det sen är sängkläder som kostar 12000kr per set och som bluffmakarna påstår nästan lovar att lama kan gå om dom använder deras produkter sägs det inget om i reklamen för bussresan, även om den också är för billig för att vara sann.

mvh. Bosse.
Av Ivan
16 jan. 2012 20:54
Citerat från orjan:
Jag fick se tiderna när jag bokat och betalt och fick hem uppgifterna.Har åkt många bussresor och där får man reda på alla tider.
Ofta får man gå en bit in i bokningen för att få fram flygtiderna.
Aldrig varit med om att man måste gå hela vägen och betala först.
Är det charter så räkna alltid med att planet går omkring 06 på morgon och landar hemma ca. 3 på natten.
Av Midde
25 jan. 2012 11:26
Jag och min väninna skulle åka Med OSKA på lyxsemester den 28 nov. Men väninnan blev sjuk. Vi avbeställde 24 nov.
Fick svar från Oslo den 3 dec 2011, att beloppet ska utbetalas inom några dagar.Enligt deras kundtjänst så har beloppet varit flaggat för utbetalning ett flertal ggr..Har inte sett till någon återbetalning än. Har ringt OSKA minst 10 ggr , eftersom inget har hänt så har vi nu anmält OSKA till allmänna reklamationsnämnden.