Blivit erbjuden jobb i Turkiet, Alanya.

13 mars 2016 15:28
Visningar: 3700
Hej,
Lite funderingar jag har bara.

Jag har blivit erbjuden ett jobb i Turkiet tillsammans med en nära vän och hennes turkiska pojkvän. Det är på ett fint större 4 stjärnigt Fritidsresor hotell.
Vi ska där arbeta med animation/event, inte hålla i värst mycket aktiviteter utan ta hand om gästerna så de är glada och mår bra, erbjuda utflykter m.m.
Det är ett turkiskt företag vi kommer vara anställt via, de betalar visum, arbetstillstånd, envägs flygbiljett (får välja dit eller hem), det ingår boende på hotellområdet, vi får äta från all inclusive hela dygnet. Vidare får vi använda pool, gym m.m. på hotellet. Utöver detta får vi en fast lön på nästan 4000 SEK/mån och provision på det vi säljer. Vi kommer jobba ca 8 timmar / dag, uppdelat på 2,5 h och 3 h pass. 1 ledig dag/ vecka.
Har kollat upp företaget och det verkar seriöst både med fb sida och professionell hemsida. Har skypeat med den som kommer bli min ansvariga chef.

Är inte detta nästan lite FÖR bra?

Kan det finnas några risker? Vad kan man kolla upp ytterligare?

// Något nojig tjej som gärna vill bo och jobba i Turkiet en sommar.
14 mars 2016 00:38
Oavsett om någon betalar mitt boende och ger mig mat så tycker jag 4000 i månader är oerhört lite.
Visst är det billigt i Turkiet men inte så billigt.
18 mars 2016 18:05
Tycker det låter som en jätte rolig grej att testa, och något som du kommer se tillbaka på som gammal.
Av Tonim
18 mars 2016 20:23
Testa! Man kan ju alltid hoppa av! De med lönen så får man nog inte mycket mer. Tror reseledare utomlands har inte mycket bättre lön..
Av Bergabo
18 mars 2016 23:47
Nyss hemkommen efter två veckor i Turkiet och har en reflexion:
Varför erbjuda någon från Sverige jobb överhuvudtaget?
Turistsiffrorna har kraftigt gått ner, arbetslöshet i branschen befaras.... men ett försök till förklaring kan vara att hotellet vill åt Dina språkkunskaper . Vi bodde på 5 stjärniga hotell o inte ens i receptionen var engelskan något vidare...
21 mars 2016 09:45
Tycker det låter lite bra för att vara sant. Har själv jobbat i alanya på hotell.Och det är skit dyrt för turkarna att skaffa fram arbetstillstånd så det brukar dom i stort sett aldrig göra, så är förmodligen svart. Lönen stämmer säkert, brukar vara runt det summan, Men ta chansen men var försiktig :)
Av Khan
20 jan. 2017 01:20
jag vill skratta först lite dom som erbjuder jobb från alanya , jag kommer ihåg ner dom har tagit 8 tjejer och lovat massa andra grejer , men när tjejerna vad där det fanns jobb men inte lön , åtta tjejer få dela en skit 2 lägenhet , på slutet tjejerna hade ens ingen råd köpa biljet åka tillbakka till sverige
15 jan. 2018 21:59
Jag litar inte på mig som jag är. Något enligt min mening måste tjäna oss