Bilvägen mellan Memphis och New Orleans'

21 feb. 2014 08:09
Visningar: 923
Jag och min mor ska i september åka till Memphis. Därifrån ska vi åka till Tupelo och sedan New Orleans'. Jag funderar på om vi ska hyra en bil men min mor är jättenervös över trafiken och att vi inte ska hitta. Nu finns det ju gps som hjälper till, men hur är trafiken däremellan? Är det skapligt lugnt eller? Jag skulle inte vilja köra i nån storstad men av någon anledning har jag fått för mig att den här vägen är lite lugn... Är det väldigt krångligt att hitta? Annars tar vi tåg eller buss. Men vad jag förstår går det inga tåg mellan Tupelo och New Orleans'?

Tack!
Hälsningar Charlotte
21 feb. 2014 08:35
Vägen mellan städerna upplevde vi som lugn, vanlig landsväg till största delen, det är väl bara inne i New Orleans det kan bli lite rörigt, rättare sagt stans utkanter där det är ganska mycket trafik och vägar kors och tvärs, där underlättar en GPS. Inne i centrum är de flesta gator enkelriktade och där var det ingen hetsig trafik direkt. I Memphis var det inga problem alls men där behöver man knappt använda bilen om man inte vill, centrum går man runt till fots och det finns en gratis buss som kör mellan de stora sevärdheterna Rock n Soul Museum, Graceland och Sun Studios.
21 feb. 2014 08:54
Tack för snabbt svar!
Går det inga tåg mellan Tupelo och New Orleans'?
Av Birgere
21 feb. 2014 10:24
Hela USA är uppbyggt kring att man har sin egen bil både lokalt och regionalt.
Ni missar en massa möjligheter om ni inte hyr bil och USA är ett mycket lätt land att köra i, inte alls samma hets som i Sverige och övriga Europa.