Biluthyrning Malaga

Av Jojo71
6 mars 2014 22:36
Visningar: 5189
Hej,

Jag har sökt lite på biluthyrning från Malaga flygplats och stötte då på en svensk firma "bruno car rental" men jag kan inte hitta några reviewer på den. Någon som använt dem?
Av Dumlis
7 mars 2014 18:38
Hej, jag hyrde bil i Malaga förra året och använde rentalcars.com. Inga problem alls.
10 mars 2014 19:01
Jag anlitar alltid e-bilhyra. Har funkat perfekt.
21 mars 2014 11:36
Vill bara varna för "Centauro, rent a Car" i Malaga som jag blev hänvisad till via Cartrawler, som är bolaget man hamnar hos då man bokar bil via Norwegian.se!

I efterhand, efter att jag lämnat igen bilen, hade Centauro gjort "rättelser" på mitt Kreditkort och debiterat kortet med olika avgifter, som de påstod jag skulle betala men som inte stod med på kontraktet. Det handlade om bränsleavgift och "return when Office was closed", trotts att jag återlämnade bilen fulltankad samt på utsatt tid och plats, och fick även hjälp med skjuts till flygplatsen 5 minuter bort. Kontoret var alltså i alla högsta grad öppet.

Ett tips är också att ta en bild av instrumentpanelen i bilen när den återlämnas så att det finns bildbevis på att bilen är fulltankad. Självklart måste man spara alla bensinkvitton.
Min bank hjälper mig nu att få igen pengarna då mitt kreditkort debiterats utan mitt medgivande.
22 apr. 2014 04:59
man ser ju bilar för 9€ dagen, är det nåt fuffens dem har för sig med extra avgifter ?

kanske använde et bankkort som bara har några kronor inne ?
7 apr. 2016 23:17
OK! Väcker denna fråga igen. Bruno car rental såg bra ut. Är den fortfarande att rekommendera? Nån?
Av Jonnyx
8 apr. 2016 10:15
Ja deras rykte är fortfarande helt OK.
Av Husell
5 feb. 2017 19:20
Centauro har tydligen som en extra inkomst tagit för vana att lura sina kunder på 250€ för mycket små repor tex nere vid kofångaren som jag är seker på att var där från början men kan förstås inte bevisa!! Om ni hyr från dessa så var noga med att fotografera allt even det ni tycker är småsaker för det blir mycket dyrt för er annars, ennu bättre hyr från nogån annan.