Billigt boende Sydney

25 mars 2014 14:06
Visningar: 908
Hejsan!
Jag och min kompis har tänkt att resa till Australien och vara i Sydney i 2-3 månader, alternativt Bali en månad.
Vad vi vill hitta är ett riktigt billigt ställe att bo på i Sydney? Någon som har tips? Skulle verkligen va till hjälp!

Hälsningar,
Nathalie Och Linnea :)
25 mars 2014 15:33
Hur billigt? Är hostels för dyrt? Ni kan säkert hyra ett rum i en lägenhet också. Lättast att hitta på plats.
26 mars 2014 08:30
Asså hostels går bra! Vi båda har 100 000 att spendera där liksom. Så det är inte så dyrt för oss. Men vi vill att stället ska ligga i sydney och helst lite nära Bondi beach, då vi båda vill vara nära den fantastiska stranden och nära till bad! :D
26 mars 2014 10:24
Bondi är ju en bit från själva Sydney. Bussen tar i o f s inte så lång tid, men ni är inte riktigt i stan.

Ta inne i stan - type Maze, YHA vid centralen eller liknande - så kan ni välja vilken strand ni vill ta när.

Visserligen kan ni ta er vidare till andra stränder med Bondi som bas, men då missar ni Manly och Northern Beaches.

Överväg ett klassiskt (Pub)hotel. De kanske är snäppet dyrare, men har mer blandade gäster och inte bara backpackers från Europa och USA.
28 mars 2014 10:55
Vi vill helst vara väldigt nära Bondi. Högst 20 min därifrån.. Men skulle gärna vilja ha namn på några hostels eller pub hotell som ni vet om som är bra :)
28 mars 2014 16:58
YHA är ju största hostel-'kedjan' och har generellt hög nivå på sina ställen. Just Bondi var aldrig en favorit personligen - för mycket folk/turister - utan höll till mycket på Maroubra, Coogee etc i den delen av Sydney och bodde mitt i smeten.

Sen gillar jag Manly som är lite mer avslappnat även om det är strand nr 2 i folks medvetande. Men smakene som baken.

Tänk på att ALLA vill till Bondi så boka plats i tid för högsäsongen. Kan var typ 70,000 på stranden på julen t ex.
30 mars 2014 12:42
Jag bodde på Base i tre månader. Det är väldigt stort, men bra, och ligger mest centralt av alla hostels (gångavstånd till Darling Harbour, Hyde Park och Circular Quay).