Billigaste och bästa färdsättet från Gatvick till Viktoria station

Av L.i.p
15 apr. 2014 18:08
Visningar: 696
Hej. Vilket är det bästa sättet att ta sig från Gatvick till Viktoria station . Har hela tiden tänkt mig Gatvick express men börjar fundera på om det kanske finns nåt annat sätt. Taxi ?? Är det väldigt dyrt. Ska man göra upp priset innan eller är det taxameter?
Tackar på förhand
Av Birgere
15 apr. 2014 18:50
Taxi kostar 8-10ggr så mycket för en pers och tar 3ggr så lång tid....
Av Amd90
15 apr. 2014 22:49
Citerat från Icebell:
Hej. Vilket är det bästa sättet att ta sig från Gatvick till Viktoria station . Har hela tiden tänkt mig Gatvick express men börjar fundera på om det kanske finns nåt annat sätt. Taxi ?? Är det väldigt dyrt. Ska man göra upp priset innan eller är det taxameter?
Tackar på förhand
Man behöver inte ta expressen, det går vanliga tåg! Tar cirka en halvtimme med Southern, kolla http://tfl.gov.uk :) Biljetterna kostar som minst £15 vilket är billigare än expressen, + en del tåg går ju t.om lika snabbt.

Annars kostar National Express-bussarna £8 och de brukar funka väldigt bra!
Av Marilcj
16 apr. 2014 07:39
Bokar ni Gatwickexpress via nätet och är mer än två som åker så åker ni 3 bet för 2 och deras priser är T/R ca 350 kr mot vanliga tågets från ca 150kr enkel resa.(Express går direkt så vinner i mina ögon)
Taxipriserna i England är i stort sett samma som här hemma och tar som nämnts innan längre tid än tåget.

Vi gjorde en jämförelse för ett tag sedan, 6 pers som ska ta oss fr flyget till innerLondon t/r, taxi hamnade på 1800/bil, vanliga tåget 1800, Express 1400 kr, vanlig buss 900 kr (men nästan dubbla tiden o passade uselt när vi skulle i retur) o slutligen Easy Bus som in till London bara skulle kosta 40kr men returen över 200kr och bokningsbara bussar vard det ont om till låga priser.