Diskussioner: Tips & råd om Finland
Här kan du ställa frågor inför resan, diskutera och utbyta erfarenheter med andra resenärer.
Finlandskryssning
Finland
Resemelie,
28 jan. 2016
Senaste svar av Resemelie
för 10 år sedan
Hur många här har varit på siljakryssning här? Såg att dom har massor roliga specialkryssningar nu som hade varit kul att åka på. Brukar ju vara bra fest ombord! :D
Helsingfors
Finland
Smaragden,
17 juli 2015
Senaste svar av Basta
för 10 år sedan
Hejsan!
Vi åker till Helsingfors och stannar där över dagen och skulle vilja ha lite tips och idéer på vad man bör se.
Det vi är intresserade av att se är design, vackra byggnader och lite shopping.
Kanske någon annan som varit över dagen och har ett bra upplägg för att få ut så mycket som ...
Aktiviteter i Finland
Finland
Kallen91,
11 juli 2014
Senaste svar av Zahide
för 11 år sedan
Hej, jag och en kompis har tänkt att resa runt en stund i Finland och vill göra massa olika aktiviteter. Vi kan t.ex. tänka oss att hoppa fallskärm, basta, köra go-kart, ha ölprovning gå på spa med mera. Undrar om någon vet någon bra hemsida med stort utbud som erbjuder liknande saker?
Behövs pass
Finland
Jonathanrahkola,
16 juni 2014
Senaste svar av Brigitta
för 11 år sedan
Hej ! ja och några kompisar reser med bil från finland till paris , och jag märkte att passet har gått ut . behöver man pass måntro . ps jag har svenskt pass men är i finland nu och vi tänkte resa om 4 dagar så jag hinner inte förnya , är det kört ?
Restaurangtips Helsingfors
Finland
Pelle77,
18 okt. 2010
Senaste svar av Pelle77
för 15 år sedan
Jag kommer snart att åka till helsingfors för 2 nätter. Har tidigare endast åkt båt så behöver lite tips på några bra restauranger samt roliga saker att göra i stan om man vill göra annat än att besöka kyrkor (har varit i stenkyrkan tidigare).
Mysiga cafeer eller andra guldkorn mottas tacksamt!
Helsingfors shopping!
Finland
Car0lina,
2 juli 2010
Senaste svar av Car0lina
för 15 år sedan
Ska åka på en kryssning till Helsingfors och jag vill ha lite tips på bra shopping där (skor, kläder). Även nåt bra tips på matställen/fik.
Åland med Eckerölinjen
Finland
Yuphin,
24 feb. 2009
Senaste svar av Karljohan
för 16 år sedan
Hej!
Jag och familjen skall till Åland nästa helg. Åker med Eckerölinjen från Grisslehamn till Eckerö.
Det är första gången vi åker dit på annat sätt än med kryssningsbåtarna. Vi kommer på i Mariehamn. Åker med egen bil.
Vad måste man bara se första gången man är på Åland? Vi har några timmar på ...
SAS Helsingfors
Finland
Brasta,
29 dec. 2006
Senaste svar av Oxen
för 17 år sedan
På flygplan SAS blå Helsingfors kan man inte betala med annat än kort. Här kan man inte betala
med pengar.Blev sittandes på ett av deras plan med avgång från Helsingfors till Warszawa i
i 7 timmar. Kunnde ej landa p.g.av dimma. Försökte betala med både Sv. Kronor eller EUR men
icke. No mat ...
Är Åland ett Land????
Åland
Pogge,
20 apr. 2008
Senaste svar av Pogge
för 18 år sedan
Hur är det nu, är Åland ett land eller tillhör det Finland?
/Johan
Cykla på Åland?
Åland
Camilla,
26 juli 2006
Senaste svar av Pliggen
för 19 år sedan
Skulle vilja ha lite tips från någon som har erfarenhet att cykla på Åland. Kan man hyra cykel där? Vad kostar det? Finns det några bra stopp som man skall göra på vägen? Hur lång tid behöver man om man inte är en van cykelsemestrare?
Mvh
Camilla