Billig transport mellan Antalya flygplats och Alanya

Av Pog
23 jan. 2015 10:59
Visningar: 5140
Hej, åker till Alanya i april och undrar om det finns något billigt sätt att resa mellan Antalya flygplats och Alanya. Vet att det är ca 13 mil och har inga problem med om det tar lite tid?
24 jan. 2015 15:46
Om du inte ankommer mitt i natten så är billigaste sättet nog att ta stadsbussen, man får då ta sig ut till stora vägen först (man kan gå men har man mycket väskor är det nog smidigare att ta en taxi även om det inte är jättelångt) och antingen leta upp en busshållplats eller bara ställa sig efter vägen och vinka in den när den kommer.

Inte det smidigaste/enklaste sättet men billigast, annars kan du ju höra med dem du bokat flyg med om de även kan erbjuda transfer.

----------------------------------
http://www.alanyasemester.se
Av Pog
26 jan. 2015 08:31
Stort tack. Jag kommer att följa ditt råd.
Av Mze
13 sep. 2015 15:31
Jag gjorde idag som ovan beskrivits, promenerade ca 25 minuter till en busshållplats vid stora vägen (D400). Det var den jobbigaste delen i den 34-gradiga värmen. Resten var riktigt avslappnande. Vid hållplatsen fanns ett luftkonditionerat väntrum med personal som berättade när bussen var framme så man behövde inte vakta.
Väl ombord på bussen var det också luftkonditionerat och gott om plats. Det fanns TV i varje stolsrygg och den trevliga engelsktalande bussvärden serverade kaffe utan extra kostnad.
20 Lira kostade kalaset, resan tog en timme och 45 minuter.
Bussbolaget heter Akdeniz.
Av Ulleb
29 juli 2016 16:59
Citerat från Mze:
Jag gjorde idag som ovan beskrivits, promenerade ca 25 minuter till en busshållplats vid stora vägen (D400). Det var den jobbigaste delen i den 34-gradiga värmen. Resten var riktigt avslappnande. Vid hållplatsen fanns ett luftkonditionerat väntrum med personal som berättade när bussen var framme så man behövde inte vakta.
Väl ombord på bussen var det också luftkonditionerat och gott om plats. Det fanns TV i varje stolsrygg och den trevliga engelsktalande bussvärden serverade kaffe utan extra kostnad.
20 Lira kostade kalaset, resan tog en timme och 45 minuter.
Bussbolaget heter Akdeniz.
Ska detta bokas på plats eller hemifrån? Hur ofta går bussarna?
Av Mze
30 juli 2016 05:37
Det var i september 2015 jag gjorde min resa, då behövde inget förbokas utan det var bara att kliva ombord och betala på bussen.
Bussarna gick då med en timmes mellanrum, vid något tillfälle var det två timmar mellan avgångarna.
Vissa avgångar hade Alanya som slutdestination medan vissa fortsatte till Gazipasa.
10 feb. 2024 13:22 (redigerad)
Du kan även kolla in sidan https://www.mestlife.com där listar de flera olika alternativ.

I framtiden ska du försöka att åka till Antalya Airport (AYT) istället för Antalya, restiden blir då mycket kortare.