Biljetter Manchester United

Av Lisil
4 nov. 2014 11:45
Visningar: 3398
Hej! Jag har tänkt mig att åka till Manchester nästa år för att se fotboll, premier league. Jag undrar om någon har något tips på bästa sätt att få tag på biljetter. Billigaste/smidigaste alternativet för bästa biljetterna? :)
4 nov. 2014 22:55
Har aldrig varit där och kommer aldrig sätta min fot där.

Men, alternativen jag kan komma att tänka på är följande:
Alla dessa biljettställen på nätet, tex boxoffice.se, nickes.com, Steve Perryman, Here We Go.. osv.
Chansa på svarta börsen utanför arenan, finns säkerligen många som säljer, men är de trovärdiga?
Bli medlem i supporterföreningen här i norden och köp från dem, http://muss.se/muss/bli-medlem/
Regga dig på Man U:s sida och köp därifrån, om det nu går har ingen koll.

Jaja, hoppas det löser sig för dig
Av Dryden
27 feb. 2015 14:37
Lite sent svar nu kanske men för framtida bruk om inet annat. :)

Det finns några sätt att komma in till Drömmarnas Teater och det är klart att du ska dit (så filtrera bort det första fiskmåsinlägget här, förstår inte ens varför man ger sig in i en diskussion om man ratar resmålet redan från början, men det kanske bara är jag?)

Antingen blir man medlem i skandinaviska fanklubben (muss.se) och kommer över säsongskort som man kan "hyra" till matcher. Har dock aldrig gjort det själv men av det jag hört så ligger då matchpriserna på runt 5-700:-/biljett. De går ganska snabbt åt så man bör vara ute i hyfsad tid. Matchtiderna brukar också spikas först 10-12 veckor innan själva matchen så det är värt att hålla koll på officiella sajten där allt sånt uppdateras.

Det jag har gjort de gånger jag varit över har varit att gå via svenskt ombud. Jag har köpt via Steve Perryman, Box Office och nu senast OLKA Express. Nackdelen är att priserna ganska lätt sticker men åker man inte iväg så ofta så kanske det är värt det. Jag tycker det i alla fall. Svarta börsen utanför arenan skulle jag inte rekommendera alls. Risken är att man blir utan biljett, ganska väldigt ovärt.

När jag var iväg nu i januari så bokade jag via flygresor.se och åkte från Östersund via Arlanda och Frankfurt för drygt 3200:-. Hotell mitt i stan kostade 1500 per natt (vi var två men det går också komma mycket billigare undan om man vill, hotels brukar ju vara billigt) och matchbiljetten gick lös på (hela) 1600:- via OLKA. Resebyråerna säljer ju paket med flyg/hotell men jag tycket det är mer värt att boka allt på egen hand. Det brukar bli en tusenlapp eller två billigare så.

Jag var som sagt över nu i januari senast men redan 2011 skrev jag en liten guide till att resa till Manchester på olika sätt. Här > http://www.dryden.se/2011/05/19-bakom-kulisserna/ . De flesta av de tipsen lever kvar idag.
Av Lisil
3 mars 2015 19:10
Tack Dryden för ditt svar!!

Nu när jag själv är hemkommen tänkte jag att även jag kan dela med mig med mina erfarenheter ifall någon annan kommer över detta inlägg. Jag bokade till sist via OLKA Express. Det var en ganska dyr biljett (1700 kr/styck). Företaget skötte sig dock väldigt bra när jag var orolig och ringde och pratade med dem. De svarade snabbt och gav mig bra tips! Biljetterna var dessutom väldigt bra (sk Kit Executive). Vi hade bra sikt, fick gå i en speciell "VIP-kö" och i pausen bjöds det på kaffe inne i en särskild lounge. Jag fick höra från andra som bokat via bolaget PM Travels som verkar sälja samma biljetter, fast ofta till en billigare peng.

Vi bodde på det centrala hotellet Britannia vilket jag också kan rekommendera. 1000 kr/natt för ett dubbelrum är ganska mycket med mina mått mätt men det var fräscht med sköna sängar och som sagt, superbra läge. :)
Av Dryden
3 mars 2015 23:01
Låter som min senaste resa, inklusive Britannia.
12 mars 2015 13:06
Citerat från Dryden:
Låter som min senaste resa, inklusive Britannia.
Kul att höra att Britannia i Manchester verkar drägligt. Kedjan är känd som Englands värsta och jag bloggade om det häromveckan. :D
Av Dryden
12 mars 2015 13:30
Haha, det var det värsta. Nja, så här: det var ganska lyhört och mycket musik från grannkåken så det var väl inte det bästa hotellet jag bott på. Inte det sämsta heller dock. Vi sov bara där och åt frukost på annat håll.
Av Lisil
14 mars 2015 16:13
Jaså, det var värst! Ja, om man är ute efter lyx är kanske inte Britannia det bästa alternativet men allt var rent och fräscht. Vi bokade ett rum utan fönster vilket kanske var bra i sammanhanget då rummet låg "mitt i hotellet" och inte vette mot den vältrafikerade gatan. Helt knäpptyst nätterna igenom!