Bila I USA

Av Javad
22 mars 2015 12:00
Visningar: 159
Hej
vi är ett par på 50-årsåldern som ska bila från SF till Las Vegas om två månader, vi kommer att övernatta i Yosemite sen vidare till Las Vegas via Death vally och undrar om vi hinner det här resan på en dag från Yosemite till Las Vegas Via death vally . Tar också tacksamt emot tips

Av Marulk
22 mars 2015 16:34
Det beror lite på var ni tänkt övernattning i Yosemite. Ska ni bara stanna 1n och hur mycket tid har ni tänkt lägga i Yosemite ? Övernattar man på östra sidan tex Mammoth Lakes eller Bishop hinner ni ta er till LV via DV över dagen med inkluderade stop utefter vägen. Tänk på att bunkra vatten både till er själva o reserv till bilen innan ni reser in i DV. Det är fantastiskt vackert i denna NP så stoppen kan bli många.
Av Javad
22 mars 2015 18:57
Tack för ditt svar , men vi kommer lämna SF tidigt på morgonen och övernatta på västra sidan av parken så vi har planerar att utforska parken första dagen sen dagen efter köra vidare till Las Vegas via Death Vally .
Av Marulk
22 mars 2015 19:33
Det låter som ett bra upplägg iofs beroende på var ni har boendet. Kan bli att ni får köra samma väg 2ggr
Vissa vägar är enkelriktade i parken
Du skriver att ni reser om 2månader mao Maj. Tänk på att kontrollera att Tioga Pass är öppen för trafik. Passet är på 3000möh o därför stängd från höst till vår. Vissa snörika vintrar öppnas den inte förrän i juni även så sent som början av juli. På hemsidan finnse daglig uppdatering
Av Javad
22 mars 2015 21:58
Tack för tipsen
Jag hade ingen aning om Tiogo pass och har aldrig talas om detta heller ,när jag tittade på min resplan såg att vi kommer till lämna Yosemite den 31 / 5 hoppas att Tiogo pass är öppen för trafik
Tusen tack igen