Beslutsångest!

8 sep. 2013 15:32
Visningar: 2109
Vi var i Ayia Napa i Maj 2012 och stortrivdes, lagom mycket folk. HUR är Ayia napa fest mässigt i slutet av September, början av Oktober? Eller kan man lika gärna åka till något annat ställe i Cypern?

Vi vill ha en resa där vi kan titta runt lite, sola, bada och kanske gå ut någon kväll och festa. Vart är då bäst? Ayia Napa eller något annat??

Funderar även på Limassol eller kanske Pafos??

Väldigt tacksam för snabba svar!
Av Ziesta
18 sep. 2013 15:50
Hej,

Jag var i Ayia Napa i april förra året vilket var väldigt tidigt på säsongen. Själva partygatan var helt öde och allt var igenbommat. Nästan lite spöklikt.. Lite mer liv på restauranggatorna men mycket var stängt där också. Som tur var bodde vi inte i Ayia Napa utan i Larnaca.
Jag vet ju dock inte om september och oktober är lika off-season som april.. men om det är så, så är inte Ayia Napa något bra val om ni vill festa.. :-)

Larnaca var för övrigt ett bra val för att se sig omkring lite på ön.
18 sep. 2013 23:26
Citerat från Matilda305:
Vi var i Ayia Napa i Maj 2012 och stortrivdes, lagom mycket folk. HUR är Ayia napa fest mässigt i slutet av September, början av Oktober? Eller kan man lika gärna åka till något annat ställe i Cypern?

Vi vill ha en resa där vi kan titta runt lite, sola, bada och kanske gå ut någon kväll och festa. Vart är då bäst? Ayia Napa eller något annat??

Funderar även på Limassol eller kanske Pafos??

Väldigt tacksam för snabba svar!
Som jag skrev i en annan av dina trådar, prova Larnaca, trevligaste staden på Cypern enligt oss, bad mitt i centrum, genuint, massor av shopping och det bör finnas party så det räcker.

Limmassol är helt okej men nackdelen är att det inte finns strand inne i den trevliga stan (inte lika trevlig som Larnaca dock) utan man får då bo en bit ut i turistområdet. Pafos har vi bara varit och tittat på, riktig besvikelse, inen strand alls i stan som jag föreställt mig utan bara utanför i hotellområdet, extremt turistigt ungefär som Fig Tree Bay och Ayia Napa.