Bergskarta Mallorca?

11 sep. 2013 12:27
Visningar: 703
Hej
Jag har vandrat i flera av Mallorca berg, men min fina karta har kommit bort. Verkar vara svårt att få tag på någon bra. Tacksam för tips om det. Går bra med engelska och tyska. Jag är särskilt intresserad av området i norra delen av Sierra Tramuntana, runt Cuberdammen (Ofre, Rateta, Franquesa), Tomir m m. Jag har också erfarenheter som jag kan dela med mig om någon önskar från dessa trakter. En tjusig bergstur är Cavall Bernat vid Boquerdalen, med ett hissnande stup, men man måste veta var man går upp, annars blir det jobbigt!
Av Babbo
11 sep. 2013 18:25
Jag gick in på tobaksaffären som ligger vid torget i Soller. Fick tag på en ganska detaljerad karta :-)
En guide jag fått rekommenderad av en person som vandrar mycket är: "Walk! Mallorca North & Mountains" av Charles Davis (Discovery walking guides).

Vi har bara vandrat upp till Cuber ifrån Soller och ner till Fornatutx och vidare till Port Soller.
16 sep. 2013 14:05
Tack för det. Jag kollar vidare. Men om det inte går på annat sätt så vet jag att man bör gå in i souvenirbutiken i Lluc mitt i Tramuntana, där de har de bästa kartorna (men de bör ju finnas på andra ställen också, och det är bra att ha kartan i förväg)