Behöver tips om flyg ifrån Miami till de Karibiska öarna

Av Carma4
9 maj 2013 19:51
Visningar: 2303
Hej!
Skulle behöva allmänna tips ifrån någon som kan eller har varit i Florida och känner till om det finns bra flygförbindelse mellan Miami och de Karibiska öarna. Det jag är ute efter är att kunna snabbt komma ut till en given ö vid ett givet tillfälle. Kan tyckas låta konstigt, men det finns en grund.
/Magnus.
9 maj 2013 21:46
LIAT flyger mycket i Karibien, möjligtvis till Miami också, du kan ju kolla hemsidan. Annars flyger de amerikanska bolagen också, typ Delta, American och United.
Men vet inte exakt vad du menar med snabbt. Boka några timmar innan avresa eller vad?
Av Hawaii
9 maj 2013 21:54
Beror också mycket på vilken ö du vill resa till. Vissa har flera förbindelser från Miami varje dag medan andra har ganska begränsat utbud. Lite som att fråga hur bra flygförbindelser det är från Arlanda till kontinenten. Utan en mer utförlig fråga omöjligt att ge ett utförligt svar. Kan nämna att American Airlines has en stor bas i Miami och de har mycket flygningar till Karibien.
Av Carma4
10 maj 2013 10:41
Tack för snabbt svar Marie och "Hawaii". Låter bra att det finns flera flygningar per dag till vissa ö:ar. Kan jag komma över till den ö jag önskar dagen efter är jag nöjd. Jag tänkte utgår ifrån Miami men vet inte vilken ö det blir "när det skjuter av". Jag vågar knappt berätta vad det är jag ska göra......
/Magnus.
Av Carma4
10 maj 2013 12:36
Tack "Floridasidan"! Jag har bokat semester ifrån jobbet nu sista veckan i aug plus hela september. Jag är tacksam för all hjälp jag får av er.
/Magnus.