Behöver du flyttransport till England?

Av Aorange
3 juli 2015 18:33
Visningar: 51
Vi har nyligen flyttat tillbaka till sverige efter att ha bott i England i nästan 10 år och mellan den 8-10 Augusti så reser jag tillbaka till England med ett tomt släp för att ta med sista lasten med flyttsaker som blev kvar.

Jag tänkte att detta kanske kunde vara ett passande tillfälle för någon som flyttar åt "andra hållet" att få med sig sina saker och dela på några kostnader. Släpet är av modellen stor och kan ta nästan 2 ton i last så perfekt för dig som funderar på att flytta eller plugga i england.
Då jag reser ensam så finns det eventuellt plats för 1-2 passagerare också men jag förbehåller mig rätten att själv välja om jag vill ta med någon då det är ett stort ansvar och jag vill inte gärna behöva stå ut med någon man inte kommer riktigt överens med i 20+ timmar restid.

Planen är att antingen ta mig över med en roll-on roll-off biljett från Göteborg till Immingham eller att helt enkelt köra hela vägen i vilkrt fall vi skulle komma in via Calais. Jag har 2 destinationrer, Stoke-On-Trent i norra England och sedan Colchester i Essex.
Det finns inte möjlighet att ta med något tillbaka från England då släpet blir då fyllt med våra egna saker men jag skulle möjligtvis kunna ta med en passagerare på vägen hem v.36.

Är du sugen på att följa med hela vägen så får du vara beredd på att det är en lååång resa och jag plannerar inte att stanna på några hotell på vägen eller att avvika från rutten för sevärdheter osv. En riktig road trip mao.

Låter detta intressant så hör gärna av dig via mail, IM elller här på tråden.

PS. Jag kommer naturligtvis att behöva veta exakt vad det är jag tar med i släpet och tar INTE med något olagligt.