Behov av tips......endast bokat flyg till Bankok

Av Socman
25 juni 2016 13:05
Visningar: 338
Hej
Hela vår familj ska åka till Thailand. Har svårt att bestämma oss för hur resan ska se ut. Tänker att kanske ni som kan Thailand mer kan komma med tips.
Vi har bestämt att åka 28/ 2och hem 16/3 samt att vi landar på Bankok.. Vi består av 6 vuxna och två barn i åldrarna 5 och 2 år. Vi vill ha lugn och ro men även lite hålligång. Vi, jag och min make var på Ko Chang i år för första gången och tyckte det var perfekt för oss. Verkligen lugn och ro. Underbart. Vår första kontakt med Thailand. Denna gång är vi blandade åldrar så det vara både lugn och ro och lite hålligång samtidigt passa för våra kära barnbarn. Funderar på att åka till någon fin ö men även uppleva full moon party i Pattaya samt att avsluta någon dag i Bankok. Men som sagt bara funderingar :-)
Hoppas på många tips och stort TACK på förhand
Av Zxcvbn
26 juni 2016 14:22
Om jag varit i eran sits hade jag stuckit ner mot Koh Samui hållet och upplevt Koh Phangan full moon party .annars så Koh kood/kut är ju riktigt fint annars vid Koh Chang. Koh samet räcker med 3-4dagar. Om ni redan varit på Chang å vill till annat ställe så är det väll Samui som gäller.
Av Socman
2 juli 2016 18:51
Tack så mycket . Ska kolla upp boende där. Funderar lite hur lång tid det tar att transportera sig mellan bankok till öarna. Tänker att vi reser med små barn.....kanske inte är något problem ändå.Nu till en kanske lite konstig fråga.... när är det full moon party
Tack på förhand för tipsen
Av Hille2
3 juli 2016 12:12
Citerat från Socman:
Tack så mycket . Ska kolla upp boende där. Funderar lite hur lång tid det tar att transportera sig mellan bankok till öarna. Tänker att vi reser med små barn.....kanske inte är något problem ändå.Nu till en kanske lite konstig fråga.... när är det full moon party
Tack på förhand för tipsen
Personligen skulle jag inte åka till fullmoonpartyt med småbarn. Det är ju ingen familjefest precis, utan ön invaderas mestadels av ungdomar som festar natten lång till hög ljudnivå.
Av Mipec
3 juli 2016 14:45
Citerat från Hille2:
Citerat från Socman:

Tack så mycket . Ska kolla upp boende där. Funderar lite hur lång tid det tar att transportera sig mellan bankok till öarna. Tänker att vi reser med små barn.....kanske inte är något problem ändå.Nu till en kanske lite konstig fråga.... när är det full moon party
Tack på förhand för tipsen

Visa mer
Personligen skulle jag inte åka till fullmoonpartyt med småbarn. Det är ju ingen familjefest precis, utan ön invaderas mestadels av ungdomar som festar natten lång till hög ljudnivå.
Festandet är ju koncentrerat till Haad Rin, på dom flesta andra stränder blir det tvärtom bara lugnare.
Av Macho
4 juli 2016 08:00
Hej.
Det är Full moon party den 12 mars 2017.

Med vänlig hälsning, Macho
Av Hille2
4 juli 2016 09:12
Citerat från Mipec:
Citerat från Socman
Tack så mycket . Ska kolla upp boende där. Funderar lite hur lång tid det tar att transportera sig mellan bankok till öarna. Tänker att vi reser med små barn.....kanske inte är något problem ändå.Nu till en kanske lite konstig fråga.... när är det full moon party
Tack
5 juli 2016 14:52
Fullmoon party är på Koh Phangan och schemat för 2016 ser ut följande:
Juli 21a
Augusti 18e
September 16e
November 14e
December 14e
Januari (2017) 12e
Februari (2017) 12e
Mars (2017) 12e

Men jag tycker inte ni skall åka dit med småbarn. Det är främst för ungdomar eller vuxna.
Men gillade ni Koh Chang så åk dit igen. Annars går det ju att ta buss och färja till öarna Samui, Phangan och Tao men det är inte så jobbigt för barnen. Där finns ju allt ni önskar. God mat , bra hotell, fest, lugn, vackra stränder mm