Diskussioner: Tips & råd om Aruba

Här kan du ställa frågor inför resan, diskutera och utbyta erfarenheter med andra resenärer.
Aruba igen - eller finns det ngt likande att rekommendera?
Aruba Desfal, 27 aug. 2019
Senaste svar av Keja för 6 år sedan
6
Hej, vi har rest till Aruba två år i rad och älskar den ön! Har bokat ännu en resa dit.. Men av lite nyfikenhet så undrar jag om det finns ngn här som kan rekommendera liknande resemål. Jag värdesätter mkt att det inte är gated resort, fritt att röra sig, rent och snyggt, fantastiska stränder, ...
Curaçao och Aruba
Aruba Lavelii, 12 dec. 2013
Senaste svar av Chimaruku för 12 år sedan
22
Hej! Vi åker till Curaçao och Aruba på smekmånad i februari. En vecka vardera. Aruba har jag inte mkt funderingar kring förutom tips och råd på platser/ställen att besöka? Vi kommer att bo på Riu Palace, är det någon som bott där? Hur har det varit? Curaçao däremot är helt nytt för mig. ...
Regn i december (Aruba)?!
Aruba Fialotta77, 30 aug. 2012
Senaste svar av Runegbg för 13 år sedan
3
Har gått in på flera forum där folk har skrivit att under de senaste 2 åren (under december) har det regnat mer än vanligt på Aruba. En tjej åkte på sin bröllopsresa i 2v. å de hade mer eller mindre mulet väder var dag å samt regn... Finns det nån som kan bekräfta detta å upplevt detta under ...
Aruba, all-inclusive eller ej...?
Aruba Vintervila, 18 aug. 2009
Senaste svar av Chimaruku för 16 år sedan
25
Någon som känner till prisläget på Aruba när det gäller mat och dryck? Är det prisvärt att köpa all-inclusive, eller mycket billigare att äta på olika restauranter, och, är det lätt att hitta olika restauranter? Eller, är det mest hotellkomplex där man "föräväntas" äta på hotellen?