hej! jag har varit på massa ställen i Kroatien. Vackraste var nog öarna,
hvar och
Korcula. Där finns det mycket att se och utelivet är bra. Boendet kan dock vara lite dyrt under högsäsongen om man har en lite tunnare reskassa. Annars tycker jag att
Pula är väldigt vackert med Gamla staden. Det man absolut inte ska missa Är
Dubrovnik. Man kan gå runt på muren (fast gå inte när det är stark sol, runt kl 12-13. det misstaget gjorde jag och höll på att tuppa av) och även köpa hörlurar så att man hör lite historia bakom det hela. Sedan tycker jag att även museet War Photo Limited är värt ett besök. Där har de bilder från inbördeskriget i forna Jugoslavien, fast det är inget för känsliga tittare och barn. Bra stränder, billigt boende och kul uteliv har
Makarska fast under Augusti är det vääldigt mycket folk där eftrsom invånarna i Kroatien och Bosnien oftast har sina semestrar då. Kan bli lite jobbigt om man är jäätehungrig och måste gå länge för att hitta
plats på restaurang. ett bra sätt att se flera städer under sin vistelse är att ta båten. Det går båtar nästan varje dag från vissa ställen. Bussar finns också, men båten är mkt trevligare tycker jag.