Bästa resmålet i februari/mars?

Av Csmh
29 nov. 2013 10:45
Visningar: 40620
Vill ha tips på vart i världen man ska åka i februari/mars (utom Thailand) där man har minst 30grader varmt och strålande sol, vill inte ha nån risk för regn eller moln...
29 nov. 2013 20:31
Goa, Egypten, Mexico ? ...resemål som man kan resa till för vettig summa med t.ex charterbolagen. Furutom Thailand som du inte vill åka till så finns ju andra länder i krokarna. Annars kan man åka till Finland o basta :)
Medlemmen har tagit bort svaret
Av Csmh
30 nov. 2013 10:37
Citerat från Thai2013:
Goa, Egypten, Mexico ? ...resemål som man kan resa till för vettig summa med t.ex charterbolagen. Furutom Thailand som du inte vill åka till så finns ju andra länder i krokarna. Annars kan man åka till Finland o basta :)
Anledningen till varför inte Thailand är för att jag varit där 3ggr redan och rest runt, men var jag än kollar så verkar det vara ostabilt väder vid denna tidpunkten...
Av Csmh
30 nov. 2013 10:39
Citerat från Anteee:
Citerat från Alakorinte:
Karibien eller Afrika!
Jo hej du. Du drog precis till med ett 70 tal länder varav de flesta inte stämmer överens med önskemålet.

Åk till Australien!
Australien bör man kanske vara i lite längre, nu är det tänkt som en 2v semester... Afrika och Karibien är alltså inte att rekommendera?
Medlemmen har tagit bort svaret
30 nov. 2013 14:51
Maldiverna och Karibien, svarar jag.
Seychellerna är bättre i maj då regnperioden är slut (men det regnar med ganska stor sannolikhet någon gång ändå).
30 nov. 2013 19:08
Citerat från Csmh:
Citerat från Thai2013:
Goa, Egypten, Mexico ? ...resemål som man kan resa till för vettig summa med t.ex charterbolagen. Furutom Thailand som du inte vill åka till så finns ju andra länder i krokarna. Annars kan man åka till Finland o basta :)
Anledningen till varför inte Thailand är för att jag varit där 3ggr redan och rest runt, men var jag än kollar så verkar det vara ostabilt väder vid denna tidpunkten...
Du kanske inte ska snöa in dig i att det måste vara minst 30grader o molnfritt, allt är ju bättre än vintern hemma i Sverige :) Många av de tipsade resmålen är ganska dyra resmål. Billigare att resa till Mexiko än att åka till någon paradisö i Västindien. Jag har inte varit i Mexiko men tycker det verkar vara ett ypperligt resmål vintertid - om man bara vill sola o bada o komma undan till rimlig slant.

http://www.tripadvisor.se/TravelersChoice-AllInclusive , just dessa hotell vet jag inte vad de kostar, men Mexiko upprepas i listan :)
Av Csmh
2 dec. 2013 09:34
Tack för alla svar, det lutar åt Oman eller Mexico...
Medlemmen har tagit bort svaret
2 dec. 2013 19:19
Inte alls tokig sida för den som vill drömma sig bort till Oman ett tag:
http://www.omanarchive.com/
Citerat från Anteee:
Blir avundsjuk om du åker till Oman. Ser otroligt häftigt ut. Och vackert!

Hade gärna hyrt bil där och åkt upp i bergen, sett öknen. De djupa ravinerna med kristallklart vatten, oaserna, den illröda solen, de vita städerna med forten och moskéerna...
3 dec. 2013 10:36
Ursäkta att jag inte orkade skriva ut alla namn på härliga resmål i Afrika och Karibien. Jag menade Kenya, Zanzibar, Seychellerna, Madagaskar, Mauritius, Mocambique, Ghana, Senegal, Saint Vincent & Grenadinerna, Tobago, Kuba, Mexico, Saint Lucia, Jamaica, Guadelope, Belize, Grenada, Barbados, Martinique, Virgin Islands och Brasilien och Costa Rica....
Av Linae
17 feb. 2015 10:53
Hej Csmh!
Jag ser att du fått flera bra svar och jag hoppas att du kom iväg på en härlig och varm resa. Ifall det är någon annan som är intresserad av att veta när det är bäst att åka vart så kan jag rekommendera er att läsa våra artiklar som tar upp just dessa frågor.

http://www.reseguiden.se/artiklar/var-ar-det-varmt-i-februari-10627

http://www.reseguiden.se/artiklar/var-ar-det-varmt-i-mars-8968

Visst är man oerhört sugen att komma iväg under dessa månader. Jag sitter själv och drömmer mig iväg till varmare breddgrader.

Hoppas jag har kunnat hjälpa någon, och har ni fler frågor får ni gärna höra av er.

Mvh Lina
Redaktör Reseguiden