Bästa flyg från Göteborg - Saigon

Av Piam
19 jan. 2015 13:43
Visningar: 452
Hej! Vill gärna ha tips om bästa flygbolaget från Göteborg - Saigon (Vietnam).
Har checkat lite och ena stunden är Etihad Airways super (2010), men tittar man på inlägg från 2014, så är de urusla! Vad är det som stämmer? Har det ändrat sig så radikalt på bara 4 år?

Flyger oftast med Finnair från Göteborg (via Helsingfors) till Bangkok.

Är det FinnAir som gäller?

Vi flyger 2 vuxna och 2 barn.
Av Dirgis
21 jan. 2015 17:08
Saigon heter idag Ho Chi Minh-staden,
Leta på Skyscanner och Momondo.
Av Piam
21 jan. 2015 21:48
Hej Dirgis!

Har du koll om hur Etihad Airways är med långflyg från Göteborg - Ho Chi Minh? Bra bolag?

//Pia
Av Dirgis
21 jan. 2015 22:27
Jag reser en hel del runt om i världen.
Av Annl
24 jan. 2015 16:07
Jag skulle definitivt flyga med Finn Air till Saigon - det blir den snabbaste vägen och det funkat väldigt smidigt att byta i Helsingfors. Dessutom är Finn Air ett väldigt bra - och säkert -flygbolag.

Har inte åkt med Ethiad ska tilläggas.
Av Piam
29 jan. 2015 22:49
Det lutar nog åt FinnAir, då detta är ett flygbolag vi känner till...
Men min fråga är nu - vi funderar på att flyga till Bangkok - lägga någon dag där för att vara lite kulturell med barnen och sedan flyga från Bangkok - HoChiMinh.

Hur är flygresan mellan Bangkok - HoChiMinh? Bör man troligtvis boka dessa flygbiljetter redan hemifrån?

//Pia
30 jan. 2015 11:27
Håller med om att Finnair är ett bra val.
Läste rätt nyligen att de från och med mars-april i år ska börja flyga med sin nya Airbus mellan Helsingfors och Bangkok.

Från bangkok till Saigon flyger både Thai airways, Air Asia, Vietnam Airlines och Vietjet Air. Rekommenderar Thai Airways eller Vietnam Airlines.
Av Piam
2 feb. 2015 22:27
Hej och tack för all info.

Jag har helt för mig att jag är på rätt hemsida när jag bokar med VietnamAirlines, men jag tycker inte det är speciellt billigt att flyga mellan Bangkok - HoChiMing, och sedan HoChiMing - Puh Quoc för 2 vuxna och 2 barn (10 + 12 år gamla). Är jag på rätt sida? Hörde att man t.ex skulle betala max 250 - 300 kr/person för att flyga till Puh Quoc, men vi betalar 600 kr/person enkel väg (1200 kr T/R per person) när jag checkar...
Fel hemsida?
19 apr. 2015 15:56
Har samma fundering som du Pmertens, så jag lånar tråden lite.
Reagerade också på att priset HCM- PQ enligt flera inlägg här ligger på 300:-, men på Vietnam airlines får jag också det till 600:-.
Har du hört något eller hittat annat pris?

Är också nyfiken på resan från Sverige till Vietnam. Vad är ett rimligt pris och när ska man boka?

Har läst att man ska boka i juli, att man ska boka på en torsdag, att man ska resa på en tisdag, att man ska boka 41 veckor innan, att man ska boka 53 dagar innan och att man ska flyga på kvällen. Blir förvirrad för mindre :)
Av Piam
19 apr. 2015 22:05
Hej Mikaela!
Jag fick inget billigare pris än 600 kr med Vietnam Airlines.
Jag har aldrig hört något om att boka i juli, en torsdag, resa på en tisdag, etc. Utan jag bokar så tidigt som möjligt och har för mig att man får bra pris då :-). Vi flyger med FinnAir via Bangkok (då vi ska hälsa på vänner där).

Hälsningar
/Pia