Diskussioner: Tips & råd om Sydamerika

Här kan du ställa frågor inför resan, diskutera och utbyta erfarenheter med andra resenärer.
Backpacka i Sydamerika – boka själv eller via företag?
Sydamerika Fannyhult, 6 mars 2024
Senaste svar av Fannyhult för 2 år sedan
3
Hej! Dags att backpacka i Sydamerika i höst och jag behöver lite hjälp från er! Jag ska vara borta endast tre veckor, jag tänker Peru, Bolivia och Brasilien. När jag har rest i Asien har jag bokat allt själv men nu har jag fått för mig att det skulle vara smidigare att boka skräddarsydd resa ...
Eluttag
Chile Myj, 20 okt. 2022
Senaste svar av Elcanario93 för 3 år sedan
1
Vad är det för eluttag i Chile? Behövs en adapter?
Ta med Snus till argentina?
Argentina Daniel_s, 10 okt. 2022
Senaste svar av M4sta86 för 3 år sedan
3
Reser till argentina snart och undrar hur mycket snus som är tillåtet att ta med sig in i landet? Har ni rest hit och hur gjorde ni.? Försökt googla men hittar bara att Brasilien tillåter 500g men hur är det med argentina?
AIr france economy premium
Sydamerika Oja, 14 jan. 2021
Senaste svar av David7 för 5 år sedan
6
Som så många andra längtar jag till att börja resa igen. Har snöat in lite på Playa del Carmen Mexico. Ving har en resa dit med delta det är två mellanlandningar och antar att det är vanliga ekonomisäten. Den resan kostar för mig o ena dottern 30 000. Beställer jag hotellet själv (samma hotel) och ...
Är 2-3 veckor för kort tid?
Sydamerika Jenny83, 19 dec. 2019
Senaste svar av Lyckligochlevande för 6 år sedan
2
Är en familj på 4 personer där barnen är 13 respektive 15 som blivit sugna på central-sydamerika. Med skola är de svårt att vara bort en längre tid så min fråga är om 2-3 veckor är för kort tid att vara borta. Tänkte åka över jul 2020. Machu Picchu är de vi absolut vill uppleva men sen hade vi ...
Tips på reserutt i Central och Sydamerika 2-3 månader
Sydamerika Matildalj, 20 aug. 2019
Senaste svar av Emmajohanna_e för 6 år sedan
3
Hej! Jag är en ensam tjej på 26 år som nu vill resa runt i Central och Sydamerika. Jag vore evigt tacksam för alla tips jag kan få på olika rutter att göra mellan februari-april. Jag vet bara att jag är sugen på att göra lite volontärarbete som jag hittar längst vägen då jag är färdig socionom ...
Resa till Centralamerika
Sydamerika Ax3l, 26 juli 2019
7
Hej! Sitter just nu och planerar en resa till Centralamerika med min flickvän i vinter. Det vi har tänkt oss är att starta i Costa Rica och sedan ta oss igenom länderna uppåt mot Cancun i Mexico för att sedan flyga över till Cuba. Vi har läst på litegrann om de olika länderna och det verkar ...
Colombia i februari
Colombia Henric, 25 okt. 2019
2
Jag och en kompis planerar att spendera tre-fyra veckor i Colombia i februari. Önskar tips på ALLT. Hur lägger vi bäst upp resan, hur tar vi oss snabbast mellan dom olika platserna? Vad får vi inte missa? Vi gillar friluftsliv och äventyr men också chilla på stranden.
Strand- och matpriser
Curacao Dronten73, 22 sep. 2019
Senaste svar av Keja för 6 år sedan
1
Är en familj m tre tonårsbarn som åker till Curaçao på höstlovet, ska bli riktigt härligt! Försöker hitta allmän info om ev gratisstränder och vad priserna ligger på när det är inträde men får ingen bra överblick.? Vi kommer bo i lägenhet vid Piscadera men planerar hyrbil hela tiden just för att vi ...
Aruba igen - eller finns det ngt likande att rekommendera?
Aruba Desfal, 27 aug. 2019
Senaste svar av Keja för 6 år sedan
6
Hej, vi har rest till Aruba två år i rad och älskar den ön! Har bokat ännu en resa dit.. Men av lite nyfikenhet så undrar jag om det finns ngn här som kan rekommendera liknande resemål. Jag värdesätter mkt att det inte är gated resort, fritt att röra sig, rent och snyggt, fantastiska stränder, ...
Resa 12/10-3/11 Syd Amerika
Sydamerika Elinperrepersson, 8 juli 2019
Senaste svar av Henkebengtsson för 6 år sedan
1
Hej, Jag är sugen på att dra till Syd Amerika i höst ca 3 veckor. Strandhäng, vandring, god dryck och äventyr, någon som vill med?
Reserutt Central/Sydamerika
Sydamerika Kajro, 14 sep. 2018
Senaste svar av Lyckligochlevande för 7 år sedan
1
Hej! Jag och min pojkvän är just nu iväg och jobbar för att sen kunna resa vidare och vår plan är att ta oss till Sydamerika :) Vi har varken skola eller jobb att anpassa oss efter så snart vi kommit iväg så tanken är att vi är borta sålänge vi känner för och såläne pengarna räcker till! ...
Hjälp mig att skapa en komplett resa!
Sydamerika Niclasar, 10 okt. 2018
Senaste svar av Lyckligochlevande för 7 år sedan
4
Tja! Jag och tjejen ska åka till Sydamerika i slutet av juli 2019. Vi planerar att vara iväg i runt 5-6 veckor och vill täcka ett par länder, hur vi gör det smidigast och billigast, ja det är där ni kommer in! Vad vi vet just nu så vill vi åka båt på amazonfloden(typ från/till manuas), gå ...
Resa via USA
Sydamerika Haddock99, 16 nov. 2018
Senaste svar av Floridasidan för 7 år sedan
4
Forumet är till för att sprida Tips och Råd om resor. Kan man fråga om Tips o Råd också som kanske inte rör nöjesresor (även om den resa jag tänker på är av stort nöje)? Min flickvän ska flyga från Peru till Sverige. Jag söker biljett åt henne. Är det vettigt att undvika USA-baserade ...
Reserutt Central/Sydamerika
Sydamerika Kajro, 14 sep. 2018
Senaste svar av Jonas73 för 7 år sedan
11
Hej! Jag och min pojkvän är just nu iväg och jobbar för att sen kunna resa vidare och vår plan är att ta oss till Sydamerika :) Vi har varken skola eller jobb att anpassa oss efter så snart vi kommit iväg så tanken är att vi är borta sålänge vi känner för och såläne pengarna räcker till! ...
Tips på fina öar nära Cartagena - Colombia?
Colombia Bjorn64, 18 nov. 2017
Senaste svar av Jakmar för 8 år sedan
3
Vi funderar på att åka till Cartagena i början av juni och tänkte i samband med detta försöka åka några dagar till någon fin ö med fina stränder. Om det är ngn av er som varit runt på några fina öar tipsa gärna (även vilka undvika ..) Tack för alla tips! Björn
Lima - var ska man bo?
Peru Landl, 18 feb. 2018
Senaste svar av Landl för 8 år sedan
2
Hej! Vi ska besöka Machu Picchu i maj och kommer dessförinnan spendera 1-2 dagar i Lima. Då tiden är så kort, undrar jag vilket område ni skulle rekommendera mest? Vi är ett gäng på fyra killar som är öppna för lite vad som helst. Men gärna ett område som har nära till pulsen och sevärdheterna. " ...
Argentina Cordoba
Argentina Foggi, 13 dec. 2017
Senaste svar av Jonas73 för 8 år sedan
1
Hej, Jag åker till Cordoba strax innan jul och stannar 10 dagar. Jag planerar inga utflykter långt bort utan vill gärna utforska området nära staden och i staden. Är det någon som har några tips? Jag gillar historia och god mat. Jag är inte så road av shopping och jag har förstått att prisläget ...
TIPS 3 månaders backpacking i Central/Sydamerika
Sydamerika Gurrad, 8 nov. 2017
4
Tjena! Jag och en polare, två grabbar på 21 år, ska utforska Central/Sydamerika. Blir från januari- april. En del av vår resa är redan bestämd och vissa länder är lite mer oklara vart vi ska ta vägen. Så vi skulle uppskatta både synpunkter på vår rutt och annat som vi missat i de länderna vi ...
BUDGET - Långresa i Central- & Sydamerika
Sydamerika Linnmel, 10 sep. 2017
11
Hej! Jag & en tjejkompis ska göra Central- & Sydamerika vid årsskiftet. Vi planerar att starta i Nicaragua --> Costa Rica --> Panama --> Segla till Colombia --> Ecuador --> Peru --> Bolivia. Eventuellt planerar vi att åka till Cuba också, men det är fortfarande inte bestämt. Vi vill leva ...
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. Nästa