Barcelonatips efterlyses!

Av Eeffii
11 feb. 2016 15:21
Visningar: 173
Hej, i slutet av april så har jag bjudit med 15 personer till Barcelona för att fira att jag fyller jämt.

Jag efterlyser tips på små gömda pärlor. De där ställena som man lyckats hitta av slump eller genom rekommendationer.

Letar även efter tips på mysig restaurang som jag kan boka in oss på. Känns trevligt att ha det ordnat iom att vi är så många.

Vi kommer att bo centralt vid Plaza Catalunya. Många av oss har varit i Barcelona tidigare och "kan" det turistiga i staden.

Tacksam för tips.
11 feb. 2016 16:01
Hej,

Jag misstänker att restaurangen hittar ni nog någon stans i Barrio Gotic. Enda stället där jag kände att jag såg mysiga restauranger.
Såvida man inte räknar de där små tapasrestaurangerna som typ ligger i varje gathörn. De har ju en viss charm också men de är ganska stökiga. :/
Annars är restaurangen på Gran Hotel La Florida väldigt bra. Ligger uppe vid Tibidabu typ. Michelinstjärnor har den också.
Av Desires
11 feb. 2016 16:44
Hej!
Trevligt med Barcelona, här får du tips på restauranger som jag har läst om i ngt specialreportage om Barcelona...(Men ej testat själv!)

- Boca Grande ska vara en riktigt bra fisk- och skaldjursrestaurang!
- Rita Rouge på Carrer del Carme 33, (en tvärgata från Ramlan) - mysig restaurang med suverän mat!
- Bubo bar som ligger en bit från hamnen, har supergoda tapas!
- Ferran som ligger på Carrer de Ferran (upp ifrån Ramblan)
- Los Caracoles på C Escudeliers, ligger vid Placa Reial, egentligen skaldjursrestaurang, men har även mycket bra kötträtter. Lite dyrare, men trevligt och kul ställe, man går igenom köket för att komma till borden.

Lite mer tips o foton http://www.desires.se/#post76