Barcelona - tips om boende

Av Aph
7 jan. 2007 09:47
Visningar: 5492
Jag skall till Barcelona i början på april och söker tips om boende i bra läge i centrum nära sevärdheter m m. Jag reser på egen hand och stannar 4 nätter.

anders
9 feb. 2007 16:55
I Barcelona finns otroligt många "hostal", där du kan bo för en billig summa.
Om du vill ha ett eget rum, med eller utan dusch/wc kan jag rekomendera "City Urquinaona" som är ett centralt och rätt billigt ställe. Enkelt att boka via nätet, och dessutom svensk text på hemsidan.

www.barcelonacityhostels.com
10 feb. 2007 00:38
Hej Anders.
www.aboutbarcelona.com är en bra sida, där finns även kartor som gör det lättare att hitta vart man vill bo.
Prova även www.se.lastminute.com
Åk gärna deras turistbussar dem är suveräna, de kör vid alla sevärdigheter och man kan hoppa av och på hur man vill.
Hoppas att du får en trevlig resa,själv älskar jag den staden.

Mvh. Henriette
Av Aph
10 feb. 2007 17:09
Hej
tack för alla förslag men tyvärr blir det inte tid Barcelona när jag åker, vilket jag hoppats. Får ta det vid nästa tillfälle.

anders
11 feb. 2007 15:24
Vi bodde på hotel Rialto, som ligger på Carrer Ferran i Barri Gotik dvs Gamla Stan, när vi var i Barcelona 2005 på hösten. Runt omkring finns massor av sevärda saker. Om du inte har varit där tidigare, råder jag dig att köpa Topp 10 Barcelona. Det är en förträfflig guidebok om stan och ger dig massor av upplysningar. På min sida har jag skrivit om Barcelona om du är intresserad.

Hälsningar "Gullsing".