Barcelona dykning

1 aug. 2015 14:05
Visningar: 371
Hej allihopa!

Jag ska till Barcelona i slutet av september och skulle gärna vilja dyka. Några som har tips angående det? Har dykcertifikat men dock inte advanced, så jag får dyka ner till 18 meter.

Tacksam för svar
21 sep. 2015 10:25
Hej Ewa. Jag åker också till Barcelona i slutet av september. Vi ska på något som heter Extravaganza.
Åker ner nu på onsdag den 23 och hem den 26e.
Jag och min sambo är sugna på att passa på att göra ett dyk. Har du fått någon information?
Det jag hittat är att man ej kan dyka precis utanför barcelona. Man måste ta sig ca 1,5 h med bil norrut till COSTA BRAVA.

Mvh Elin Richardsdotter
21 sep. 2015 10:42
Hej Elin! Jag ska också på extravaganza kära herbalifekollega. :) jag har inte hittat någon information alls tyvärr. Vi kanske kan göra ett dyk ihop om man behöver bil och vill samåka, om det inte kostar för mycket. Åker också 23:e från Skavsta och åker hem 30:e.
21 sep. 2015 11:42
Citerat från Elinelin91:
Hej Ewa. Jag åker också till Barcelona i slutet av september. Vi ska på något som heter Extravaganza.
Åker ner nu på onsdag den 23 och hem den 26e.
Jag och min sambo är sugna på att passa på att göra ett dyk. Har du fått någon information?
Det jag hittat är att man ej kan dyka precis utanför barcelona. Man måste ta sig ca 1,5 h med bil norrut till COSTA BRAVA.

Mvh Elin Richardsdotter
Man behöver inte ha bil. Till t.ex. Lloret de Mar går det allmänna kommunikationer och där finns bland annat detta med bra rykte: http://www.dolphinsdivingcenter.com/