Barcelona!

23 feb. 2013 12:55
Visningar: 233
Jag har nyligen fått ett erbjudande om jobb i Barcelona, med start senast den 14/3. Är jättesugen på att bara packa väskan och dra nu på direkten egentligen, men problemet är att det är asdyrt att hyra lägenhet på egen hand. Så jag tänkte kolla ifall det finns nån/några go(a) människa/människor som kan tänka sig att dela en lägenhet eller om nån vet nån som hyr ut rum eller liknande till rimligt pris!

I så fall får ni supergärna konakta mig asap! :)
23 feb. 2013 16:00
Såg nice ut!
Verkade dock som den var uthyrd några dagar där i slutet på mars, vilket är lite fail kanske.
Har tittat på en annan också, fast den ligger typ en halvtimme från Barcelona, men den är rymlig och kostar bara typ 2700 SEK i månaden.
Har du kollat in några fler?
23 feb. 2013 16:19
Har även kollat på några andra på samma hemsida som du länkade, fast då med långtidshyra. Det drar ner priset en del så man kan bo lite mer centralt, men det kanske är lite risky att binda upp sig en längre period direkt...
Av Ewox
23 feb. 2013 19:54
Ja precis, med tanke på att man inte vet hur länge man kommer stanna så blir det kanske jobbigt att binda upp sig. Barcelonagruppen är ju smidigt i och med att det är svenskar som sköter det och hyr ut :) En halvtimme från stan låter ju lite off dock .p
23 feb. 2013 23:05
Hej, jag läste spanska i Barcelona några månader förra året och det är inga problem att hitta boende på plats! Det finns många rum att hitta på loquo.es! Så om du bor några dagar på hostel medans du letar kommer du hitta något! I spanien är ju de flesta spontana så det kan gå fort med visningar och flytt :) Det finns också två facebook-grupper du kanske kan få hjälp av "Svenskar i Barcelona" och "What's up BCN"
Du kommer iaf få det skit grymt i en av världens underbaraste städer!
Lycka till!!! :)
24 feb. 2013 11:22
Nä exakt, så bangar nog det, men ska leta vidare! :P Ja precis, det underlättar ju faktiskt en del! :)

Åh tack för tipset Elin, låter ju grymt! :D Ska kika på dom facebooksidorna också!
Av Ewox
24 feb. 2013 22:30
Yes, hör av dig om du hittar ngt. När tänkte du åka? :)
24 feb. 2013 23:27
Will do! Detsamma för dig!:)
Jag tänkte nog åka nån gång innan den 14/3, typ nån dag innan eller så, så jag hinner bekanta mig lite med området innan i så fall! Hur ser du på avfärd?
Har för övrigt vart i kontakt med lite folk på Facebook, via dom sidorna som Elin tipsade om ovan. På what's up Barcelona har dom massor med lägenhetsannonser till hyfsade priser. Kolla där!
Har antecknat nåra som jag tänkte fråga om.
Men lägg till mig på Facebook eller nåt så är det lättare att hålla kontakten! Amelia Engdahl precis som här!
Av Ewox
27 feb. 2013 01:20
Jajjemen, kollat ngt med barcelonagruppen? Jag vill åka nununu, så fort som möjligt :) Alright, har du hittat ngt vettigt där än eller fått svar från? Har skickat PM till dig på fb men inte fått ngt svar?
27 feb. 2013 07:37
Nej det har jag inte gjort, men har kollar på Svenskar i Barcelona och pratat en del med dom på What's up Barcelona. Dom tyckte att det var bäst att hyra en lägenhet själv i sitt eget namn och därefter hyra ut alla rummen man inte behövde, men jag har ju liksom inte ens hittat nån lägenhet än! Men dom hade som sagt en del fina lägenheter på annons!
Har du? Jag har verkligen inte fått det :O Skumt! Men testa igen eller nåt? Kanske laggar ;S
27 feb. 2013 07:38
eller nej, det är min hjärna som laggar. Hittade meddelandet nu!