Bangkok-Koh chang

3 feb. 2009 05:00
Visningar: 1831
Hej ska åka till Thailand om en vecka tänkte börja i koh chang undar om någon vet vad det kostar att åka taxi dit?
3 feb. 2009 06:56
Hej!
I jan -07 betalade vi 1100 i sv kronor för en minibuss. Vi var fyra personer som delade. Så du kanske får räkna med lite mer nu eller förhandla bättre.
Ingrid
Av Mpc
3 feb. 2009 11:21
Hallå
vi åkte 2 från ko chang - Bangkok med egen mini buss 4500 bath inkl färjan 07
3 feb. 2009 18:22
Vi åkte i dec då kostade det 4500 bth för två.
3 feb. 2009 21:42
Åk buss istället....Kostar bara 100-150:
Av Jack96
4 feb. 2009 13:01
Men flyget till Trat kostar ju bara 700 kr, med Bankok airlines, så dar du bara direkt, går misnt 2 ggr per dag.
Av Vasco
7 feb. 2009 09:31
Gjorde nyss denna resa med taxi och betalade 3200 B från flygplatsen till färjan i Trat (egen taxi 2 pers). Det är inget jag kan rekommendera. På hemvägen åkte vi Minivan med gott om utrymme för 900 B per person (från Kae Bae beach inkl. färja). bekvämare, säkrare och betydligt mer prisvärt. Annars är det väl helt OK med långfärdsbuss (billigt) eller flyg (snabbt)!

Vasco
7 feb. 2009 12:23
Hej,

Härligt att du skall till Thailand!!
Vi var 4 personer som delade Taxi mellan Bangkok till Koh Chang i december 2006.
Betalade 3500 Bath har jag för mig (3000 + 500 i dricks).
Han blev väldigt glad för dricksen...
På tillbakavägen tog vi bussen, och de enda platserna som fanns kvar var under aircon längst bak, som hade gått sönder...
Men vi stoppade tröjor för... Det var faktiskt bekvämare med buss, för i Taxin blev det ganska trångt.
Dock kör både Taxi och buss överdrivet snabbt, och det finns inte mycket kul att se på vägen ändå,
så jag skulle nog kanske ta flyget som går från Bangkok till Trat.
Numera går det också flyg från Trat till Koh Samui om ni skulle vilja vidare...
Vill ni åkte en lång bussresa föreslår jag i stället att åka över till Kambodja och se Angkor Wat.
Ångrar i dag att vi inte gjorde det, men då får man ju en anledning att åka tillbaka...

Hoppas ni får det bra!
Av Msdr
7 feb. 2009 18:34
Hej!

Vi tog vanlig buss dit, kostade ca 80 kr per person och minibuss hem (ej privat, delade med andra) vilket väl kostade ca 100 kr per person. Båda sätten var smidiga och jag kan rekommendera båda, billigt och bra och man kommer dit man vill!
Av Ulfsan
10 feb. 2009 20:00
Jag flög från BKK till Trat och det var smidigt ca 30 - 40 minuter och förhållandevis billigt med Bangkok Airways.http://www.bangkokair.com/ Hur lång tid tar det med buss eller minibuss?
Av Yuzu
11 feb. 2009 12:26
Om jag inte minns fel betalade vi 850 kr för två personer - då ingick minibuss till färjan, färjeturen och sen transport till hotellet. Det var en ganska smidig resa faktiskt. Vi flög mellan alla andra destinationer, skönt att slippa vänta på incheckning och istället få se lite mer av Thailands natur utanför orterna.