Bangkok

6 juli 2015 13:48
Visningar: 57
Hej på er,

Jag och en bekant har tagit en sista minuten resa till Bangkok från Köpenhamn med avresa imorgon (2015-07-07) och hemresa (2015-07-18).
Det är första gången vi åker till Thailand.

Vi har också förstått att det är regnperiod i Thailand just nu,
Vi har lite svårt att välja mellan nedan vidareresor:

Alt 1. Bussen ner till Rayong --> Koh Samet --> Koh Chang. (alltså total 3 stopp)

Alt 2. Bussen ner till Hua Hin (?) och stanna där eller vidare (?)

Fråga 1. Vi vill kombinera njutning, Strand, sol, god dryck och mat men samtidigt lite utflykter osv. Vilket alternativ rekommenderar ni just under detta datumintervallet?

Fråga 2. Hur är regnet specifikt? Några timmar eller kan det pågå hela dagen?

Tack på förhand.

Bästa hälsningar
Sven
Av Hille2
6 juli 2015 15:22
Utefter kusten där Hua Hin ligger brukar vädret i allmänhet vara bra den här tiden på året. De finns också många olika platser att stanna på efter vägen och ni slipper förflytta er längre sträckor men kan uppleva olika platser ändå.
Koh Samet kan det också vara rätt ok. Koh Chang skulle jag nog passa mig för, det kan regna enorma mängder där i juli.
Av Pelle77
6 juli 2015 16:00
Håller med ovanstående. Undvik Chang, det kan komma 1000 mm regn där i Juli. Satsa på Hua Hin eller försök ta et till Samui och Phangan.
6 juli 2015 16:45
Trevligt! Jag aker ocksa med dit imorgon. Aker ni 10:00? Personligen ska jag till Koh Samui efter tre dagar i Bangkok, och vadret var utmarkt nar jag var dar for tva ar sedan vid samma tid pa aret.
6 juli 2015 19:30
Tack för alla trevliga svar :-)
Om man köper biljett till koh samui på flygplatsen i Bangkok. Hur mycket kostar då en tur och retur?

Ser fram emot fler svar.
7 juli 2015 13:28
Hej, om ni har råd och möjlighet så flyg till Koh Samui från Bkk. Då landar ni i staden Chaweng. Sedan kan ni ta färjan upp till Koh Tao.
Eller så tar ni minibuss eller något från Bkk ner till Rayong och sedan färja över till Koh Samet, då behöver ni bara åka knappt 3 timmar från Bkk. Då håller ni er hela tiden nära Bkk. Ni kan dessutom åka in till Pattaya någon kväll och kolla på Walking Street eller på dagtid för bra billig shopping i den staden.