Bali februari, väder hur och badstränder var

Av Uckle
24 nov. 2013 18:15
Visningar: 24018
Tänkte åka till Bali i mitten av februari för först gången.

Var skall man bo om man vill bada och ta det lugnt. Ingen shopping.

Enligt AF:s reseguide är det 28 regndagar i februari. Överdrivet?

Vi har precis blivit pensionärer
Medlemmen har tagit bort svaret
Av Uckle
27 nov. 2013 12:52
Hej Anteee

Tack för ditt svar, med andra ord inte mycket sol
mvh
Folke
27 nov. 2013 21:46
Hittade detta på en sida:

"Klimat på Bali
På Bali råder tropiskt klimat med hög luftfuktighet. Regnskurar förekommer året om. December till mars är det regnperiod men det innebär inte att det regnar hela tiden utan det kan vara soligt i dagar innan det kommer en skur. Maj till september är det torrare. Då är luftfuktigheten lägre, kvällarna lite svalare, vågorna mindre och vattnet klarare.

Genomsnittstemperaturen ligger på 30 grader i oktober-december samt i april. I januari-mars är den 27 grader. Luftfuktigheten är extremt hög under regnperioden och det gör att man tycker att det är mycket varmt.
Vattnet är varmt, 26-28 grader hela året. "

När jag var där så bodde vi direkt vid Kuta Beach men det var stora vågor så vi vågade knappt bada då i havet men hade ju poolen. Australiensarna kommer ju till Bali och surfar bl.a. Min vattensäkra klocka gick sönder där i vågorna...haha.
Men Bali är vackert och god mat.
Mvh
Av Uckle
28 nov. 2013 18:56

Hej Canada

Tack för infon. Siktar nog in mig på ett alternativt resmål istället
28 nov. 2013 18:58
Jag har varit 3 gånger på Bali i februari, senast i år. Vi hade då på 14-dagar 3 regnskurar på ca 2 timmar, på 3 olika dagar. Har även haft helt regnfritt i 14-dagar. Däremot så har jag också varit där i januari och då haft regnskurar nästan varje dag samt 4 dagar ihållande regn.
Vill du bada och ta det lugnt, så är Sanur bra. Jag har bott på Puri Santrian och varit mycket nöjd.
Av Odyssea
7 dec. 2013 06:48
Satsa pa Bali!

Visst ar det regn, men kanske bara 30-45 minuter om dagen, resten ar oftast solsken!

Vi har varit dar flera februari i rad och aldrig besvikna. Vill man ha paradisstrander med mojlighet att bada/simma/snorkla utan surfare skall man till Nusa Dua - som ar en av varldens basta turistplatser. Men viktigt att inte hamna pa Kuta eller partystrander ifall man vill njuta av lugn strand for sig sjalv - och valja ett femstjarnigt hotel som har egen strand.

Undvik Sanur som ar smabarnsparadiset...

Pa min reseblogg finns det mer tips kring Bali.

http://odysseablogger.blogspot.se/2013/09/bali-tips.html