Bada/Simma med delfiner?

8 dec. 2012 21:08
Visningar: 2427
Vi ska åka till Thailand snart och ska hålla oss på Östkusten, vid Koh samui och där, någon som vet om det finns så man äntligen kan få prova på att bada/simma med delfiner?
Kanske även ett billigt ställe att ta dykarcerifikat?
Medlemmen har tagit bort svaret
8 dec. 2012 21:41
Jag tänkte mer om det fanns som i norra bangkok, inte med vilda.
aha okej.
9 dec. 2012 19:17
www.phoenixdivers.com tror jag hemsidan är!
Har en svensk instruktör ni kan kanske be om att få om ni vill ha det!
Har ni frågor ang dykningen hör av dig Matilda! :)

Har dykt med dem rätt mycket och tycker det är ett bra gäng som jobbar där.

Har aldrig sett några delfiner i Thailand. Men besök inte djurparker bara för bada med dem om det nu skulle finnas på Koh Samui vilket jag inte skulle förvåna mig.
9 dec. 2012 19:23
Delfiner ska leva i det fria och inte fångenskap.
Folk slaktar delfiner och säljer dem finaste delfinerna till djurparken runt om i världen.
Att gå och betala för se/simma med delfiner stöttar man bara den störda industrin.

Så var snälla och stöjd inte detta!

"what you spend your money on, is the world you vote for"
9 dec. 2012 22:03
tack så mycket för länken!!
jahaa okej, då får jag väl göra det i ett annat land :P jag undrar vad de kostar detta dykarce... ? =)
Av Grahl
9 dec. 2012 22:18
Eller också gör du det inte någonstans. Ta ett dykcert och håll tummarna för att du på något dyk får se vilda delfiner...
11 dec. 2012 00:59
Du bör inte göra det i något land!

Det gäller i alla länder.
Du stödjer bara industrin till slakt av delfiner och fångenskap.

Dem hör inte hemma i fångenskap! Inget djur gör det :)

Bättre du tar dig till ställen där du kan få se dem i det fria! :)

Dykcert på Koh Tao är billigt! Dem tar runt 1600-1700kr

sök på Phoenix divers på google. erbjuder bra priser!
11 dec. 2012 19:34
Jag kan få se dem fria, surfa med dem, vilda i Australien. Känner en som bor där som gör det varje dag. Inte för att den industrin kommer sluta för att jag skulle simmat med dem en gång :P

Okej, tack =) jag förstod inte den sidan du skickade så jag får söka på google.
Tack=)
11 dec. 2012 19:42
Tolkade att du vill simma med dem i fångenskap.

ja googla sidan.
Phoenix divers på koh tao. :)
11 dec. 2012 20:01
Nej det var inte så jag menade. Jag är glad om jag bara får se, om jag så får se vilda.

hittade den sidan nu, mycket billigare med onlinebetalning, kan man lita på dem?
11 dec. 2012 20:40
Ja det kan du. Men priserna blir detsamma när du kommer ner är jag ganska säker på!

Men du gör som du vill :)
11 dec. 2012 20:56
Det stod 8885b å sen 2550b online. :S har du tagit där?
11 dec. 2012 22:48
Har dykt mycket med dem och har blivit erbjuden att jobba för dem så jag tycker känner till dem ganska bra :)
Det menas att du betalar en deposit bara. Du först dem 2000bathen och sen resten på plats :)

Vill du ha mer info och tips och råd om koh tao adda mig på Fb via min mail (Logga in för att se e-postadress)
16 dec. 2012 12:44
Jaha okej, :P
Jassåå, jag trodde att det var billigare. Man kan inte pruta på det eller?
Av Winx
20 dec. 2012 18:08
På koh samui har jag inte sett något sånt men inte långt från koh chang mot koh samet vet jag att jag sett ett ställe där man kan simma med rosa delfiner (i fångenskap). Rätt eller fel är upp till dig att bedöma, jag skulle inte göra det dock. Har faktiskt haft turen att se vilda delfiner i thailand. För ett tiotal år sedan utanför Bulon Mäktigt!.
Medlemmen har tagit bort svaret
Av Theelf
20 dec. 2012 19:19
Fantastiskt Anteeee,
Inte nog med att du är en globetrotter med erfarenhet från jordens alla hörn. Du är en dolphin spotter också!
20 dec. 2012 20:26
Som sagt tycker man om delfiner så bör man inte stötta industrin. Tycker det är viktigt att uppmuntra folk att inte gå såna ställen där djur är i fångenskap.

Nej du kan inte pruta på priserna. Du får betala 3900kr + mask,fenor,boots,snorkel. så nästan 5000kr om du skulle tagit dykcert i Sverige.

Så du ska va rätt glad att du betalar 1700kr för ett cert! Koh Tao är världens billigaste ställe att ta dykcert på. Certifierar cirka 300 000 elever om året.
Av Kentbra
21 dec. 2012 02:00
Vill du simma med delfiner, så åk till västindien istället.
Där är chansen mycket större.
Har simmat med vilda delfiner på Dominikanska och på flera av de västindiska öarna.
Här i Thailand är de inte alls så vanliga och de som finns verkar skyggare.
Kan bero på att de fortfarande jagas en del här nere.
22 dec. 2012 15:54
Tack alla för toppen svar!! Jag får åka till ett annat land och sträva efter att få se delfinerna!
Dykcert är ju däremot helt klart värt att fundera på!!!