Backpacka i Sydostasien + Australien fr.o.m. Jan -17

23 nov. 2015 23:33
Visningar: 65
Hej!
Har lite planer på att köra en långresa och backpacka i Sydostasien om ett år. Är ju ett tag kvar tills dess, men kanske perfekt för någon som behöver spara pengar och/eller är upptagen med annat just nu? ☺ Min tanke är att börja i Hanoi, Vietnam, för att sedan resa vidare söderut genom Kambodja, Thailand, Malaysia och Indonesien, med Australien som slutdestination. Är såklart väldigt flexibel med länder och platser, men planen är att backpacka sig fram till Australien för att där jobba och resa runt med ett Work&Travel-visum. Kanske någon som vill hänga med på hela eller bara en del av äventyret? Hör av dig i så fall! 🌞
2 dec. 2015 20:55
Hej!
Jag planerar en jorden runt resa med start just i januari 2017, därför hade det varit roligt att åka tillsammans :). Jag ska bara spara ihop pengar först som sagt. Dina förslag låter väldigt bra som resmål i Asien, dock har jag inga planer på att jobba under resan. Jag har även tänkt besöka några andra världsdelar också, men jag gillar ändå idèn :).
20 jan. 2016 22:21
Hej!
Vad roligt :D Varför jag väljer att jobba i Australien är för att ha möjlighet att stanna där så länge som möjligt. Ett work- & travel-visum gäller i ett år, medan ett turistvisum bara gäller upp till 3 månader :) Annars finns ju även alternativet att bara hänga med på en del av resan! :)
17 mars 2016 13:40
Hej! :)
Din planerade rutt låter väldigt likt det som jag planerat med ungefär samma start :)
Jag har dock inte tänkt mig Australien. En liten fråga bara, hur länge har du planerat att vara i de olika länderna? Och är du mest ute efter att festa eller är du mer inne på att uppleva saker, dyka, vandra osv. (Självklart är ju lite fest och en hel del strandliv också inplanerat för min del).
Jag har tänkt att söka efter en reskompis då det kan vara skönt att resa tillsammans med någon (iaf på bitar av resan :) ).
24 mars 2016 17:38
Hej!
Jag följer gärna med på en del av resan, alltså i Sydostasien. Eventuellt har jag en kompis som också vill följa med. För min del vill jag både uppleva saker, strandliv och festa. Jag hade tänkt vara borta i fyra till sex månader, men som sagt jag måste prata med min kompis också om vad hon vill och känner för.
6 apr. 2016 01:46
Annis1994 skulle vara roligt att prata lite mer och jämföra planer för att se om vi skulle kunna ta sällskap 😊
Självklart även med dig Rymdtigern 😁
6 apr. 2016 22:34
Jag har skickat ett meddelande till er båda.
7 sep. 2016 19:21
Hej igen!
Jag har ännu inte planerat hur länge jag kommer att vara i de olika länderna. Tanken är att ta det lite som det kommer, och hålla dörrarna öppna för att kunna stanna längre på en destination man tycker om lite extra -eller åka vidare om man känner för det. Men räknar med att kanske resa runt i sex-åtta månader innan Australien. Jag hade tänkt mig lite av varje, både äventyr, strand och fest :)
Kommer i början att resa tillsammans med en kompis, men hon kommer tyvärr inte ha möjlighet att resa speciellt länge. Hade varit kul att mötas och resa en bit tillsammans om våra planer matchar! :)