Backpacka i Sydamerika från januari 2016

13 okt. 2015 21:29
Visningar: 37
Tjena!

Jag heter Emma, är 20 år gammal och bosatt i Helsingborg. Har jobbat sen jag tog studenten 2014 och känner nu att jag vill ut och se världen! Är mest sugen på Sydamerika, typ Brasilien, Argentina, Bolivia, Peru osv. Natur och kultur samt häftiga äventyr är väl det jag är mest intresserad av, typ se häftiga inkalämningar, gå på hikes, snorkla och surfa. Inkaleden känner jag är ett måste och jag klämmer gärna in Amazonas också :). Att se häftiga storstäder, testa på nattlivet och ligga och chilla på en strand är också lockande för att mixa upp det hela lite, men som sagt, natur och framförallt nya äventyr är det som lockar.

Hade tänkt resa någon gång i slutet på januari/början på februari, (kanske börja i Brasilien och Rio de Janeiro för att uppleva karnevalen 5-10 feb?) och vara borta i två-tre månader (är såklart flexibel).
Letar alltså efter reskompis, någon som vill uppleva detta med mig? :) Gärna flera personer, the more the merrier! Tjej eller kille spelar ingen roll, men gärna någon i hyfsad närhet till min egen ålder.
Är självklart öppen för förslag angående resrutt, sevärdheter och aktiviteter, vi ska ju göra resan tillsammans! Låter detta intressant så släng iväg ett meddelande, eller skicka PM på Facebook. Emma Nilsson heter jag där, har en profilbild på mig i lila klänning :).

Vi hörs!
14 okt. 2015 00:03
Hej Emma!
Jag letar efter någon att resa med och det du beskriver låter ju perfekt. En dröm har alltid varit att resa runt i Sydamerika!

Jag kan skicka en vänförfrågan på fb så kan vi prata mer där. Jag kan resa iväg runt slutet av januari/början på februari :)

/Johanna
Av Sabi89
14 okt. 2015 20:56
Hej!

Jag vill så gära hänga med men jag jobbar tills juni, ingen chans att du flyttar fram resan?

MVH
14 okt. 2015 21:33
Hej!

Som det ser ut nu kommer jag inte att flytta fram resan, men om något skulle ändras så kan jag höra av mig!

/Emma
19 okt. 2015 11:48
Heey! Jag ska också till Sydamerika i Januari! Vill också hitta någon att resa med Det fanns tyvärr alldeles för många Emma Nilsson på FB för att jag skulle hitta dig. Men du kanske kan lägga till mig istället? Jacob Boström
19 okt. 2015 13:31
Ja, har tyvärr ett alldeles för vanligt namn haha. Men jag har iaf lagt till dig på facebook nu :)
20 okt. 2015 10:24
Hej! Sofia heter jag, är 19 år och är också otroligt sugen på att fly Sverige någon gång i Januari/februari och resa runt i Sydamerika, eventuellt Centralamerika också. Jag hittar inte dig på Facebook, men letar du fortfarande efter någon att resa med så kan du lägga till mig, Sofia Widjeskog :)
20 okt. 2015 10:58
Hej Sofia! Har lagt till dig på fb nu! :)
Av Alamia
25 okt. 2015 12:08
Hallå alla! Jag är också inne på en månadstur till Sydamerika i början av 2016, och skulle gärna vilja se mer än bara Brasilien och iaf. besöka 1-2 länder till. Är det någon mer som är inne på samma grej? Emma, du verkar ha en ganska bra plan, hur är det med att ta sig mellan länderna i Sydamerika, med Visum etc.?
25 okt. 2015 22:20
Hejsan :)

Din beskrvningen låter exakt som vad mina planer är. Jag bokade ett hostel för två veckor sedan i Rio under Karnevalen och hade sedan tänkt resa runt i Sydamerika några månader. Har inte bestämt så mycket men är öppen för förslag :)

Lägg till mig på facebook:
https://www.facebook.com/jennifer.m.andersson.7