Backpacka i Asien 2017/2018

18 apr. 2017 13:10
Visningar: 257
Hej! Johanna heter jag och är en spontan och lättsam tjej på 23år som kommer från Mora men bor just nu i Eskisltuna och jobbar.

Jag så himla ressugen och håller därför på att börja planera en backpackingresa i Asien i vinter och undrar om någon/några också har samma tankar.
Jag tänkte kanske åka i Nov-Dec nån gång, men är flexibel. Jag har tänkt att vara borta 4mån eller mer, och vill gärna besöka länder som tex. Thailand, Indonesien, Malaysia, Kambodja, Filippinerna mm. Men Australien eller Nya Zeeland är inte heller helt borträknat. Jag är alltså öppen för förslag och planerar gärna en resrutt tillsammans.

Detta äventyr vill jag gärna dela med en reskompis eller flera, så tveka inte att höra av dig. Kram!

Du kan skriva här, annars finns jag även på Fb: Johanna Fyhr
Instagram: Fyhrjohanna
21 apr. 2017 08:59
Hej Johanna!

Jag tror att vi har kanske samma resrutt i tanken. Då jag är ute efter en resa längs Thailand, Laos, Kambodja, Vietnam, och sedan mot Indonesien, Malaysia och Filippinerna. Australien och Nya Zeeland om tid och ekonomi tillåter. Dock kan jag inte åka förrän i slutet Jan/början Februari, men det kanske fungerar för dig?
Jag gjorde tidigare ett eget inlägg här:
https://www.reseguiden.se/diskussioner/backpacka-feb-2018-asien-51439

Skulle tycka det vore kula med resesällskap, om du känner att det kan fungera?
Hör av dig om du tycker det verkar intressant :)

//
Axel
(Logga in för att se e-postadress)
21 apr. 2017 17:14
Hej Johanna!

Jag har också planer på att åka och backpacka. Faktiskt samma rutt som dig för att sedan avsluta i Australien. Jag kan dock inte åka förens i början på Januari. Men det kanske inte är ett hinder?

Om det inte är ett hinder får du gärna höra av dig! Jag vill uppleva en fruktansvärt rolig resa med mycket äventyr och en massa roliga minnen. Låter det intressant får du gärna höra av dig!

//Nathalie