Äventyr i Sydamerika

Av Lisita
7 sep. 2014 13:02
Visningar: 190
Hej!
Jag är en 20årig, glad, äventyrslysten och nyfiken tjej. I November så tänkte jag åka till Sydamerika för att få ett riktigt äventyr, och det hade varit så roligt om någon annan också skulle vilja uppleva det med mig!
Jag har tidigare erfarenhet av konitenten då jag i vintras var i Chile i två månader, och det var den bästa resan jag någonsin har gjort! Så nu vill jag äventyra i de andra länderna i Sydamerika också.

Jag tänkte åka i början av novmeber nån gång och börja i Peru. Där har jag för avsikt att volontärjobba i någon månad på en helt underbar skolan där man lär barn engelska (några vänner gjorde det förra året och de var mer än nöjda, skolan drivs av en svensk tjej). Om du/ni vill följa med och jobba på skolan också så hade det självklart varit supernice, men om du inte känner att det är din grej så kan vi ju mötas upp efter volontärarbetet. Vid jul så tänkte jag dra mig vidare och det är då de stora äventyren börjar.

Jag är intresserad av att besöka Colombia, Brasilien, Argentina, då jag har läst in mig lite på dessa länderna och de verkar vara de mest intressanta. Men kanske även något i centralamerika också. Men är självklart öppen för förslag om andra besöksmål också!!

Under resans gång så tycker jag att det är riktigt roligt att se kulturen, träffa människor och festa, men även att se sevärdheter. Jag är inte någon svår person att resa med och är väldigt spontan och flexibel.

Några grejer som jag skulle vilja få gjort är vandra Inka leden, vara lite i Amazonas, bada och sola, och karnevalen i Brasilien.

Jag hade tänkt mig att vara borta till kanske slutet av februari eller bröjan av mars. Får se lite hur länge pengarna räcker och vad man vill planera in.

Så om du också är sugen så tveka inte på att höra av dig!! :D
6 jan. 2015 15:35
Hej!
Jag flyger till Brasilien den 3:e februari! Jag har inte direkt planerat något, förutom att jag sa vara i Rio under karnevalen :) Ska vara borta ca 1,5 månad iaf! Är sugen på att dra upp till Amazonas jag också.

//Carolina 20 år