Avboka resa, pengar tillbaka?

9 dec. 2014 19:42
Visningar: 509
Pojkvännen (han bor i Turkiet) bestämde oss för att fira nyår i Turkiet. Igår köpte jag en biljett med ett stopp på s.gökcen. Nu har pojkvännen blivit tvungen att åka hem till sin familj, som bor i en annan del av Turkiet, och jag måste avboka biljetten. Någon som vet hur jag ska gå till väga? Om jag kan få pengarna tillbaks då biljetten kostade över 4000:-?
9 dec. 2014 19:49
Du kan ju börja med att vända dig till den du köpte biljetten av (resebyrån eller om det var direkt hos flygbolaget så kontakta dem). I de flesta fall får man inte pengarna tillbaks, men skatterna har man rätt att få tillbaka.
9 dec. 2014 19:53
Citerat från Marie78:
Du kan ju börja med att vända dig till den du köpte biljetten av (resebyrån eller om det var direkt hos flygbolaget så kontakta dem). I de flesta fall får man inte pengarna tillbaks, men skatterna har man rätt att få tillbaka.
Har mailat flygbolaget dock inget svar än. Ska ringa dem imorgon, tänkte mest om någon hade varit med om liknande :)
Av Birgere
9 dec. 2014 21:00
Det handlar inte om vad andra har för upplevelser. Allt hänger på vad som står på just DIN biljett för just denna UNIKA resa.

Har du köpt en avbokningsbar biljett så är det inga problem men har du köpt en icke avbokningsbar biljett så är det kört. Sedan finns det en massa mellanting. Bara du själv vet vad du köpt.