Australien till hösten/vintern 2016

14 feb. 2016 18:58
Visningar: 53
Hej jag är en 20 år gammal kille (21 i september) som bor i Karlstad. Jag har tänkt mig att åka till Australien till hösten/vintern och har då tänkt att köpa Goxplore:s "Work & Travel" paket som de har att erbjuda. Har alltid velat åka ut i världen, se mig omkring, testa på nya saker och träffa nya människor. Ser därför detta alternativet hos Goxplore som ett perfekt alternativ eftersom jag kan jobba samtidigt och därmed utöka reskassan! Jag har tyvärr ingen i mina umgängeskretsar som är intresserad av detta och därför söker jag någon/några att göra denna resan ihop med. Jag är en spontan, äventyrlig och social kille som gillar att vara på resandefot. Är någon intresserad så är det bara att skriva ett PM så kan vi prata mer där! :)
17 feb. 2016 02:33
Hej, har också planer på att åka till Australien i höst augusti/september nån gång. Jag tänker ansöka om ett working holiday visa, jag håller på att spara en massa pengar men kommer ändå att jobba när jag är där. Vill inte åka "genom" något utan jag vill kunna resa och göra det jag vill när jag är där.

Jag bor också i Värmland och har ingen reskompis, skulle du tänka dig att åka dit utan goxplores? Vad är du intresserad av att göra och se när du är där?
Av Zakino
17 feb. 2016 10:35
Hej! Jag har planer på att åka i början på 2017! Tänkte skaffa ett work & holiday visum o förhoppningsvis stanna i ett år! Vart i Australien hade du tänkt att börja och kommer du resa runt mycket? Är också på jakt efter en resekompis! Planen ön sålänge är iaf att stanna i Melburne för att jobba o bo där men jag vet inte riktigt än! :)
22 feb. 2016 13:36
Vad kul att några har samma tankar som jag!
Jag har tänkt mig resa runt en del när jag är där, vill få tag i jobb så fort som möjligt för att utöka kassan ännu mer. Har tänkt mig att spendera 1 år i Australien och den sista månaden skulle jag bara vilja resa runt, alltså inte jobba. Jag har inte några bestämda städer som jag känner direkt nu att jag vill till, är öppen för precis alls. Skulle dock gärna hinna med ett besök till Nya Zeeland och eventuellt Fiji, det är något jag alltid har velat.
Jag behöver inte heller åka via goexplores, det var bara något som jag har fått rekommenderat, men har också hört att man klarar sig lika bra utan detta. Som sagt är det någon som tycker detta låter intressant så är det bara att höra av sig, vore kul att ha någon att resa med! :)
31 juli 2016 00:21
Citerat från Schytzeer:
Vad kul att några har samma tankar som jag!
Jag har tänkt mig resa runt en del när jag är där, vill få tag i jobb så fort som möjligt för att utöka kassan ännu mer. Har tänkt mig att spendera 1 år i Australien och den sista månaden skulle jag bara vilja resa runt, alltså inte jobba. Jag har inte några bestämda städer som jag känner direkt nu att jag vill till, är öppen för precis alls. Skulle dock gärna hinna med ett besök till Nya Zeeland och eventuellt Fiji, det är något jag alltid har velat.
Jag behöver inte heller åka via goexplores, det var bara något som jag har fått rekommenderat, men har också hört att man klarar sig lika bra utan detta. Som sagt är det någon som tycker detta låter intressant så är det bara att höra av sig, vore kul att ha någon att resa med! :)
Hej, är du fortfarande sugen på att åka till Australien? Pma mig gärna så kan vi prata mera isf :)