Att ta sig från Terminal 2 till terminal 5 på Heathrow?

9 maj 2016 16:25
Visningar: 1773
Hej!
Jag och min syster ska åka till London. Hon flyger från Arlanda med British airways och jag från Köpenhamn med Sas. Nu upptäckte jag att det är olika terminaler vi landar på. Är det någon som känner till avstånden mellan terminalerna och om det är lätt att hitta? Är ett tag kvar men det är jag som stirrar upp mig för mitt plan landar först så det blir väl jag som får hitta henne. tack på förhand:-)
Av Cattta
9 maj 2016 17:42
Hej
ett alternativ är att ni båda flyger med Norwegien och landar på Gatwick båda två. Förmodligen mkt billigare också.
9 maj 2016 18:00
Jo det hade det kanske varit men nu har vi redan bokat:-) Var lite för snabba.. Såg även att de inte hade så bra flygtider som vi var ute efter oxå.
Av Cattta
9 maj 2016 18:58
Synd, kolla med Ryanair nästa gång ni åker till London, för det gör ni nog förmodligen igen. Staden är underbar!

Oftast köper jag biljetter för ett par hundra kronor tur och retur när jag åker dit.

Ha så trevligt där nu!!!
18 maj 2016 11:02
Ingen panik. Leta bara upp tåget Heathrow Express så tar du dig gratis till Terminal 5. Om du räknar med att du ska hinna leta upp perrongen och vänta på¨tåg så kan det ta upp till en halvtimme men allt är bra skyltat.
4 okt. 2016 20:45
Citerat från Barabrittiskt:
Ingen panik. Leta bara upp tåget Heathrow Express så tar du dig gratis till Terminal 5. Om du räknar med att du ska hinna leta upp perrongen och vänta på¨tåg så kan det ta upp till en halvtimme men allt är bra skyltat.
Tack för tips. Har missat ditt svar. Låter ju lugnande. Jag landar 21.15 och hon 2245 så då ska jag väl hinna hoppas jag.