Atlanta: Tid byta flygplan

1 sep. 2014 13:19
Visningar: 569
Hej! Funderar på att flyga till Florida via Atlanta. Hinner man byta till inrikesflyg på 1½ timme?? Ska väl ta ut väskor, genom Immigration och byta terminal!
Vore väldigt intressant veta om någon har erfarenhet av detta.
Av Zara73
1 sep. 2014 20:17
Hej, jag har bytt i Atlanta två gånger och allt gick väldigt smidigt, du kommer att hinna på 1,5 timme. Ser man förvirrad ut så kommer det fram personal direkt och vägleder en rätt. Upplever Atlanta som smidigare än Chicago o'hare, men även där gick det på 1,5 timme, men då kändes det mycket stressigare.
2 sep. 2014 10:53
Lite väl optimistiskt att påstå att 1 1/2 timme är tillräckligt varje gång.
Av Birgere
2 sep. 2014 11:40
90min är verkligen på håret när det handlar om USA största flygplats. Förvisso är det flygbolagets problem om du missar under förutsättning att du har en genomgående biljett ....men ändå.

Exakt som Marcus_P skriver, man kan aldrig göra en bedömning från någon annans enskilda transfer.
Atlanta har väntetider beroende på dag, terminal och tid på dygnet mellan 5 min och 2h. (http://awt.cbp.gov)
Sedan tillkommer upp till 15min för att lämna planet, 10min till immigration, 10min hämta o lämna väskan, 20 min att ta sig till nästa terminal, 20 min security, 10min till gaten.
2 sep. 2014 13:06
Jättetack för svaren! Har en fundering: Om jag på bokar resan på t ex Seat24 eller liknande och det är ett flygbolag till Atlanta och ett annat inrikesbolag vidare till Florida; anses det vara en "genomgående biljett"?
Annars är det väl kört om man inte hinner. (Det är ju en och samma bokning, men flera bolag ingår.)
Av Birgere
2 sep. 2014 13:59
Citerat från Ellington:
Jättetack för svaren! Har en fundering: Om jag på bokar resan på t ex Seat24 eller liknande och det är ett flygbolag till Atlanta och ett annat inrikesbolag vidare till Florida; anses det vara en "genomgående biljett"?
Ja om du har ett samma bokningsnummer vilket det brukar vara när man köper en sådan biljett.