Är doodle och flygpoolen säkra?

13 jan. 2007 12:50
Visningar: 27744
jag tänkte höra om någon flygt med flygpoolen eller doodle för ja ska till miami och hittade billiga biljetter på dom så ja tänkte om dom är pålitliga
plus att doodle inte kunde skicka e-ticket bara pappersbiljett och det är väl ett minus eller?
sen en fråga till om reseguiiden , när man söker på flyg om de tär det billigaste sättet eller om man ska gå in på alla enskilda sidor typ mrjet , osv...?
Av Mirreli - Reseguiden.se
18 jan. 2007 19:43
Hej,

Vi på reseguiden har samarbetat en längre tid med Doodle eller Flygpoolen och aldrig fått in några klagomål, så jag skulle säga att du tryggt kan boka din resa hos dem.

Om du gör en sökning på reseguiden går vi till aktörer som Doodle, Flygpoolen, MrJet, Flygvaruhuset, Supersaver, Resfeber etc etc och hämtar in deras priser. Du kan på så sätt i lugn och ro jämföra utbudet och sedan när du har bestämt dig går du över till deras sida för att boka. Vi på reseguiden har som mål att du som resenär alltid skall hitta den rätta resan till det rätta prisen. Om inte, ja då är du varmt välkommen att tipsa oss ;)

Lycka till/ Mireille
Av Magnusl
22 aug. 2008 16:12
Hej,

Doodle har säkert bra priser, men i det här fallet får man vad man betalar för.

I mitt fall så drog dom flera hundra kronor mer än vad kvittot visade.
När jag kontaktade dem så dröjde det ett dygn innan jag fick ett svar att jag var tvungen att komplettera med vissa uppgifter.
Jag gjorde detta, men även då var jag tvungen att komplettera med ett kontoutdrag från banken. Jag var således tvungen att ringa banken, be dem leta reda på just den betalningen, posta detta hem till mig, och försöka faxa över detta.

Jag fick hem kontoutdraget, men där tog det stopp. Vad är faxnumret? jag slog upp Doodle på hitta/eniro och fann inte heller där något fax-nummer.

Till slut scannade jag in dokumentet, vilket jag tror få har möjlighet eller kunskap till, och maila över det till kundtjänst.

Det har nu gått över två månader sedan de tog mina pengar. Hoppas jag får något tillbaka.

Utöver detta drog de även en post om 38kr, som jag garanterat inte kommer se röken av. Även detta var inte kommunicerat.

Spara dina hundralappar och lägg det på ett mer seriöst bolag.

Doodle är en del av flygpoolen samt travelstore. Så akta dig för dem också. Samma bolag med olika namn.

Lycka till.

Vänligen,
Magnus
Av Nickeb
22 aug. 2008 16:54
Jag köpte biljetterna av "budjet" som oxå samarbetar med travelstore, inga problem där och bra priser hade dom.
Jag föredrar e-ticket, då slipper man värdehandlingar att kånka runt på till man ska åka hem.
22 aug. 2008 22:17
Köpte biljetter förra året av Doodle och det var inga problem. Fick hem biljetterna per post några dagar senare. Så jag är nöjd.
23 aug. 2008 10:32
Jag har använt mig av Doodle och det fungerade utan problem.

Hälsn. Ellis
Av Adelin
29 aug. 2008 14:22
Hej, Andreas här från Doodle.se / Travelstore.se / Flygpoolen.se!

Ville bara ge vår syn på saken gällande Magnus rapport. Magnus bokade genom vår tjänst en resa med Norwegian, pga ett fel i valutan debiterade Norwegian för mycket från Magnus kort. Mindre än en vecka från det att vi fått kontoutdraget från Magnus återförde vi summan till honom och tog vårt ansvar.

Det tycker jag är seriöst, andra resebyråer skulle troligtvis ha skyllt på flygbolaget och hänvisat kunden dit..

Vi på Doodle mfl varumärken processar fler än 2000 bokningar varje månad och det är klart att det blir fel ibland. Men vår ambition är att lösa dessa smidigt för kunden om vi gjort fel.

Mvh Andreas Delin, Doodle.se
Av Roho01
2 juni 2009 08:23
Sökte och fann en resa till Thailand på travelstore.se, jag bokade och betalade den med mitt Visakort. Pengarna har tagits från mitt konto. Dagen efter får jag besked att det blivit något "tok" i deras system varför min resa "avbokats" . Fortfarande efter en vecka har jag inte fått mina pengar åter, det sorgelustiga är att om jag söker på exakt samma resa idag så presenteras den flight "jag inte fick köpa" vid en sökning på travelstore.se . Har svårt att förstå vad dom pysslar mer.

resa:

Thailand den 24 Dec, hemresa den 18 Jan. priset jag fick var 6100:-, nu hittar jag den för 6300:- (Turkish Air). Frågan är varför min resa inte var OK och varför dom fortsätter presentera flighter vid sökning som helt klart inte verkar gå att få.

Kommer idag kontakta konsumentrådgivningen i min kommun för jag har svårt att tro att det inte finns några reegler för hur "nätsälj" får gå till.

//R
Av Alex69
6 maj 2011 16:16
16 februari bokade och betalade jag flera separata resor hos FLYGPOOLEN till juni-juli 2011. Hittills (5maj) har det varit två tid/datumändringar i två av dessa biljetter. Det värsta var en resa från Toronto till Havanna i en flyg som INTE flyger just den dagen... jag fattar ju ingenting... hur kan Flygpoolen sälja nåt som inte finns?? nu vill de att jag tar ett tidigare flyg, dv 24 timmar tidigare, vilket passar inte alls!! jag hade planerat en helg i Toronto och nu Flygpoolen har förstört det för mig. Vad blir näst då? Nej, tror att nästa gång blir det inget Flygpoolen för mig.
Av Macker
7 juli 2011 13:38
Vill bara tilägga angående Doodle.se som resande eller mer långresande är detta ett företag att undvika, för mig är det iaf problematiskt med flygbolag som tar emot och bekräftar bokningar, erhåller betalning o sedan cancelar bokningen o tar sig en vecka för att betala tillbaks, inte särskilt kul att bli strandad sådär på vägen hem. Finns betydligt bättre och säkrare företag därute. Jag lärde mig den hårda vägen men ser nu när jag kollar runt att det inte verkar så ovanligt. Verkligt bristfällig service och i det närmaste obefintlig kundvård.
Av Monken
3 okt. 2011 11:17
Hej,

Det som alex69 beskriover håller på att hända mig just nu. Resan ändras hela tiden och med dygns mellanrum och nu svarar de inte så om denna resa Köpenhamn-Madrid -Punta Cana slutligt går i lås, kommer jag aldrig någonsin mer att använda mig av Flygpoolen. Hopplöst att inte få prata med en enda människa heller och vi betalade för att de skulle bevaka ändringar, men det händer inte alls.
De meddelar inte ens utan fick själv se det på Check my trip att hela resan ändrats....vet varken ut el in snart.

Ge mig gärna RÅD om någon har, hur i hela friden man får kontakt med dem.

Monica
Av Hazon
2 jan. 2012 17:53
Mitt råd är att undvika Flygpoolen, de hundralappar man kan spara kommer man att få betala senare, i bokningsavgift och service avtal när flygresan de sålt plötsligt inte längre finns och måste bokas om. De hänvisar till att man själv får sköta sina ombokningar men de talar inte om att det bara är resebolaget som kan boka om biljetten. Det går inte att kontakta dem innan man har betalat serviceavgiften och efter det så svarar de bara via anonyma mail från deras kontaktformulär.

Nu hoppas jag att vår resa till Kina verkligen blir av och att de 13000 vi har lagt ut faktiskt blir till en fungerande biljett!
Av Noname2
13 dec. 2012 11:43
Flygpoolen, som alltså är samma sak som Doodle, är INTE att lita på. Och efter alla dessa klagomål förstår jag faktiskt inte alls varför Reseguiden tycker de är ok att rekommendera!!

Jag tänker aldrig mer använda mig av flygpoolen (eller doodle för den delen), eftersom jag köpte en resa hos dem ca 20-21 timmar innan flyget skulle avgå. Betalade den och fick ett meddelande att betalningen var genomförd och att jag hade fått min E-biljett.
Gissa hur förvånad jag var kl 06.00 nästa morgon när jag skulle checka in och det visar sig att de inte kan hitta mitt namn!
Efter mycket om och men så kom jag online (det finns inte internet dygnet runt i alla länder som det gör i Sverige!) och får då se ett mail från dem som kom 5 timmar efter att jag fått min betalningsbekräftelse (då jag var på en båt och inte alls hade tillgång till internet) där det står att min biljett har blivit avbokad! Om jag har några frågor ska jag kontakta kundtjänst! (som endast går att nå via mail vill jag tillägga!)

Jag var tvungen att köpa en ny biljett där på flygplatsen, som kostade flera hundra kronor mer än det som jag hade köpt via Flygpoolen.
När jag kontaktade de och sa att jag inte tycker det är ok vad de hade gjort och ville bli kompenserad för mellanskillnaden, så skrev de bara att ärendet var avslutat och att allt hade gått till enligt deras regler. Att de reserverar sig för ändringar inom 24 timmar. Men varför säljer de en biljett som ska avgå inom mindre än 24 timmar?!??! Och varför kan de i så fall inte ens sms-a och berätta det för kunden?!
Sen fick jag inte ens maila de igen!!
Vill man nämligen maila de angående nånting annat än det som står på deras rullista ( 3 ämnen!!) så får man snällt betala 99 eller 149 kronor, annars står det klart och tydligt att de kommer att ignorera ditt mail!
Jag ska självklart anmäla de till ARN. Efter att ha pratat med Konsumentverket så vet jag också att jag har all rätt i världen!
Som kund får man aldrig avboka med så kort varsel, för ingen som helst anledning, för då får man snällt pröjsa. Det gäller tydligen inte flygpoolen. De får göra precis som de vill, utan några som helst konsekvenser.
Av Theelf
13 dec. 2012 12:02
Sedan en tid köper jag mina biljetter direkt hos flygbolaget alt. en fantastiskt bra kille jag känner på en resebyrå. Tycker det funkar bra.

Hälsar,

TheElf
Av Ynwi
19 mars 2013 14:09
Jag bokade biljett med Doodle för en månad sedan. Bokningen gick bra. Betalningen gick bra. Dessa moment brukar väl ALLTID gå bra oberoende av resebyrå.

Därefter fick jag ett meddelande att biljetten skulle komma med epost INOM 24 TIMMAR !
Biljetten kom inte inom 24 timmar. Jag letade då efter ett telefonnummer att ringa Doodle, men fann under Doodle Kundtjänst :

"Varför kan man inte ringa Doodle?"
"Svar: Vår tjänst är nätbaserad och det är en av orsakerna till att vi kan ha en aggresiv prispolitik så att du sparar pengar. Vår kundtjänst jobbar som vanligt, dock endast via webben. Om ditt ärende behöver telefonkontakt kommer vi att ringa upp dig."

Biljetten kom dock till slut. Jag kommer inte att anlita Doodle mer.
Av Wildhog
7 sep. 2013 10:49
Doodle är jättebra prisvärd och säker MEN de har nog världens sämsta kundservice. Jag betalade för maxpaketet för att ha alternativ kost, flög med air france via doodle och de försökte kontakta doodle att de inte hade laktosfritt mat, utan bara låglaktos... Tror ni Doodle hörde av sig? Sen tog det 9 månader innan jag fick ett svar och bara mina pengar tillbaka för maxpaketet med texten att jag borde köpa direkt via flygbolaget om jag vill ha garanterad specialkost för dom bryr sig inte.
Av Mkast
25 aug. 2014 17:02
FLYGPOOLEN ÄR DET SÄMSTA FÖRETAGET JAG NÅGONSIN HAR STÖTT PÅ:

1. Deras affärside går ut på att lura kunder. När de har lurat kunder går det inte att kontakta dem. Att maila dem kostar pengar (helt sjukt).
2. Hela affärsiden gå ut på bedrägeri. Konstigt att inte konsumentombudsmannen har stängt ner deras verksamhet. Händer väl inom kort. Jag har anmält dem. De tillgodoser inte på något sätt konsumenträttigheter.

Köp bara biljetter från hemsidor som åtminstone har ett telefonnummer och adress. Kostar ofta typ 3 kr mer.

Good luck. Och good luck till flygpoolen, hoppas ni överlever något år till. Ni har ju en bra affärsplan om inte annat.
Av Birgere
25 aug. 2014 20:48
Citerat från Mkast:
FLYGPOOLEN ÄR DET SÄMSTA FÖRETAGET JAG NÅGONSIN HAR STÖTT PÅ:

1. Deras affärside går ut på att lura kunder. När de har lurat kunder går det inte att kontakta dem. Att maila dem kostar pengar (helt sjukt).
2. Hela affärsiden gå ut på bedrägeri. Konstigt att inte konsumentombudsmannen har stängt ner deras verksamhet. Händer väl inom kort. Jag har anmält dem. De tillgodoser inte på något sätt konsumenträttigheter.

Köp bara biljetter från hemsidor som åtminstone har ett telefonnummer och adress. Kostar ofta typ 3 kr mer.

Good luck. Och good luck till flygpoolen, hoppas ni överlever något år till. Ni har ju en bra affärsplan om inte annat.
Utan att förstå vad som hänt känns ju ditt inlägg tyvärr fullständigt meningslöst.
Lyft fram sakfrågan istället för att bara yra om bedrägerier o KO osv.
Har du en kopia på affärsidén där det står att dom ska lura kunder vore det synnerligen roande att se :-)
Av Mkast
26 aug. 2014 17:00
Birgere verkar vara ett ombud för flygpoolen.se märker jag. Tycker det talar sitt tydliga språk när hans är den enda av ca 90 kommentarer som försvarar flygpoolen.se. Det kanske är så här man kommer i kontakt med kundtjänst förresten?

Orkar inte komma in i någon trött forumdiskussion här. Kort sagt suger flygpoolen.se
26 aug. 2014 17:15
Citerat från Mkast:
Birgere verkar vara ett ombud för flygpoolen.se märker jag. Tycker det talar sitt tydliga språk när hans är den enda av ca 90 kommentarer som försvarar flygpoolen.se. Det kanske är så här man kommer i kontakt med kundtjänst förresten?

Orkar inte komma in i någon trött forumdiskussion här. Kort sagt suger flygpoolen.se
Det är ju svårt att ta åt sig av klagomål som inte säger något om vad som konkret varit fel, att de suger säger ju inte så mycket och att intresserade efterlyser lite "kött på benen" tyder mer på intresse än att de skulle jobba på företaget i fråga. Det har åtskilliga gånger dykt upp klagomål som när de berättat mer visat sig bero på att någon inte läst villkor eller visst hur saker fungerar och vill man inte berätta mer ingående så får man nog snarare känslan att den som klagar inte har så mycket av just "kött på benen".
Sen kan man ju framföra saker på olika sätt för att undvika onödiga konflikter och inte ta till onödiga adjektiv o.s.v. i diskussionerna.
Av Mkast
26 aug. 2014 17:36
Att Flygpoolen har börjat bevaka sociala medier märks tydligt. Antar att det krävs när det dåliga ryktet börjat spridas. 90 negativa kommenterar på en konversation som är förra månader gammal och nu helt plötsligt börjar man försvara sig själv, med 2 olika alias.

Ska googleoptimera detta:

Flygpoolen omdöme dåligt
Flygpoolen.se värdelöst
Flygpoolen.se Konsumentombudsmannen
Flygpoolen.se konkurs
Flygpoolen kan man inte lita på

Kommer det en tredje försvarskommentar tro?
Av Hkn
26 aug. 2014 18:10
Citerat från Mkast:
Att Flygpoolen har börjat bevaka sociala medier märks tydligt. Antar att det krävs när det dåliga ryktet börjat spridas. 90 negativa kommenterar på en konversation som är förra månader gammal och nu helt plötsligt börjar man försvara sig själv, med 2 olika alias.

Ska googleoptimera detta:

Flygpoolen omdöme dåligt
Flygpoolen.se värdelöst
Flygpoolen.se Konsumentombudsmannen
Flygpoolen.se konkurs
Flygpoolen kan man inte lita på

Kommer det en tredje försvarskommentar tro?
Hej Mkast,

det här är som bekant ett reseforum – och här brukar vi diskutera reserelaterade frågor, problem och glädjeämnen. Du verkar ha upplevt något reserelaterat som gjort dig mycket arg. Så... tillbaka till ruta ett:

Vad i all världen gjorde Flygpoolen för att göra dig så förbannad?

Och om du vill ha vänligheten att vara konkret och saklig i din problemställning så blir alltsammans så mycket lättare att förstå – att du tycker att företaget suger... ja, det har nog samtliga forumbesökare redan snappat vid det här laget.

Med vänlig hälsning,

:: hkn ::
26 aug. 2014 23:18
Citerat från Mkast:
Att Flygpoolen har börjat bevaka sociala medier märks tydligt. Antar att det krävs när det dåliga ryktet börjat spridas. 90 negativa kommenterar på en konversation som är förra månader gammal och nu helt plötsligt börjar man försvara sig själv, med 2 olika alias.

Ska googleoptimera detta:

Flygpoolen omdöme dåligt
Flygpoolen.se värdelöst
Flygpoolen.se Konsumentombudsmannen
Flygpoolen.se konkurs
Flygpoolen kan man inte lita på

Kommer det en tredje försvarskommentar tro?
Och där försvann allt som fanns kvar av din trovärdighet..... Konkurrent till företagen kanske?
Av Birgere
26 aug. 2014 23:29
Om det inte kommer fakta snart så är det nog dags att utfärda en trollvarning :-)
Mata o lyssna inte på Troll.
27 aug. 2014 14:21
Hej där!

Jag skriver till er eftersom jag företräder Flygpoolen. Vi erbjuder tjänster på internet där resenärer kan boka sin flygbiljetter själva till bästa möjliga pris. Vi försöker att ha ett brett utbud av resor och vi förmedlar dem å flygbolagens räkning. Resenären gör själv sin bokning och betalar online.

För att hålla priserna nere erbjuder vi olika servicepaket beroende på vilken typ av resenär man är. Vill man boka själv och inte behöver hjälp från resebyrån så är det billigast men till bekostnad av begränsad efterservice.

Vi har full förståelse att det ibland blir fel eller att man behöver göra ändringar i sin bokning. Om resenären inte köpt något servicepaket så kan man då köpa till resebyråservice för att vi ska hjälpa till med ärendet. Alla kan också skicka en fråga i kundtjänstappen utan kostnad.

Om vi som resebyrå gjort fel försöker vi alltid ta ansvar för det och erbjuda en lösning.

Är det resenären som begått ett fel och skrivit fel namn, fel datum osv är vi helt beroende av flygbolagets villkor för att kunna hjälpa till. Vi får ofta klagomål att vi inte bara ändrar namnet eftersom det är enkelt och "det är ju bara ett litet papper att ändra på". Riktigt så enkelt är det inte och flygbolagen har strikta villkor för alla typer av ändringar och det är inte alltid vi kan tillgodose resenärens önskemål eller rättelser.

Det är inte av ovilja att hjälpa till utan helt enkelt för att vi inte har flygbolagets tillåtelse till detta.

Skulle du känna dig orättvist behandlad kan du kontakta mig, min mail finns på alla kontakt-sidor på våra tjänster så försöker vi finna en lösning.

Det går alltid att kontakta oss utan att köpa ett servicepaket genom att logga in i vår kundtjänstapp, länkar finns på alla våra kontaktsidor på nätet.

Vi förmedlar ca 35000 biljetter i månaden och givetvis händer det att tekniska fel uppstår, ett flyg blir inställt eller försenat. Vi får försöka hitta lösningar i alla lägen, men ibland går det helt enkelt inte pga flygbolagets regler.

Mvh Andreas, Flygpoolen
Av Carine
3 sep. 2014 11:48
Hej Andreas,

Jag skriver till dig via detta forum med anledning av din post här på Reseguiden 2014-08-27 14:21. Jag har försökt kontakta Travelstore och Flygpoolen på alla sätt som finns. Via kundtjänst, internetformulär samt genom e-post till VD och till dig (på de adresser som finns på er hemsida, enligt din instruktion ovan). Då ingen av dessa kontakter givit något resultat försöker jag ännu här.

Jag har bokat och betalat tur/returflyg från Stockholm till Geneve i november. Har fått bokningsbekräftelse som bekräftar flygen jag bokat. Jag har även betalat i enlighet med bokningsbekräftelsen.

Då jag sedan fick resedokumenten för resan anger dessa ett helt annat returflyg än det jag bokat (och betalat). Jag har alltså betalat för ett visst flyg men fått ett helt annat.

Då jag kontaktat kundservice har jag fått följande svar:

"Vi skulle vilja uppmärksamma dig om att du vid köp av din resa har valt att tacka nej till resebyråservice och att din bokning inte inkluderar någon efterservice. Som resenär med servicenivå BAS är det ditt eget ansvar att hålla reda på alla eventuella ändringar. Detta innebär att det är ditt ansvar som kund att själv hålla dig uppdaterad om, eller kontakta respektive flygbolag innan avresa för att kontrollera att ditt flyg går enligt tidtabell då oförutsedda händelser som inställda flyg eller tidtabellsändringar från flygbolagen kan förekomma."

Nu är det alltså inte frågan om "en eventuell ändring" eller "oförutsedda händelser" utan att Travelstore har försett mig med fel biljett.

Jag har som sagt både mailat och ringt kundservice utan att få något svar. Har även mailat VD och Dig i egenskap av Marknadschef men inte heller fått något svar.

Min förhoppning är att få kontakt via detta forum.

Med vänlig hälsning,
Carin
5 sep. 2014 16:07
Hej Carin!

Jag tittar vidare på ditt ärende och återkommer i nästa vecka. Det ser ut som att SAS har genomfört ändringar i sin tidtabell just i samband med att du bokade din resa.

Återkommer till dig via vanligt mail i nästa vecka.

Andreas
Av Dangus
19 sep. 2014 16:29
Ha detta i BEAKTANDE innan ni överväger att boka en resa via doodle (flygpoolen).

Vi ska åka 23/12 och har ett flyg som blev inställt. Vi hade inte bokat någon efterservice från doodle, då det framgick att kunden själv i sådana fall fick lösa ev problem med resp. flygbolag. Vi valde det sistnämnda och när vi väl kontaktade amarican airlines blev vi informerade om, att då vi bokat via en flygresebyrå har inget flygbolag rätten att ändra någonting utan detta måste/kan endast byrån göra.

För snart 3 veckor sedan kände vi att det var bäst att betala deras serviceavgift på 298kr (2pers) och med denna service skulle vi få svar inom 24h. Vad som händer nu är att vi först blir lovade ett svar inom ett par dagar (detta visar sig senare vara ett automatiskt svar) bli kontaktade.

Gång på gång besvaras meddelandena med automatiska svar. Vi lyckades få ett mänskligt svar från deras ekonomichef via en separat mail - med hänvisning att de återkommer inom ett par dagar (men nu är vi inne på 10e dagen) och även där upphör svaren. Du kan glömma att kontakta dem per telefon. Vi har verkligen försökt. Till och med via deras övriga bolag som flygpoolen äger. Inget svar. Deras kontor som de hade på Arlanda finns inte kvar.

Förväntar er ingen som helst service om något oväntat händer med er flight. Kunden ges möjlighet att köpa till extra servicenivå, för att inte själv behöva kontakta ev flygbolag. Vad de inte nämner är att detta är totalt omöjligt, då flygbolaget står som en mellanhand och du har ett avtal med flygpoolen och de i sin tur med flygbolaget.

Vi har köpt en resa över julhelgen till Karibien och betalat stora summor för hotell etc. Nu har denna resebyrå makten i sina händer att ev förstöra denna resa genom att förhala kontakt med flygbolag. Vi ser på medan alt. resrutter som vi själva har valt att se över och ge förslag till doodle för att underlätta, försvinna!

Nu återstår att se om våra surt förvärvade pengar gör att doodle ordnar att vi firar hela julhelgen på en flygplats eller att vi får åka efter julhelgen!!!!

Vi har lärt oss av vårat misstag!
Av Birgere
19 sep. 2014 17:10
Ni har inte gjort något misstag.
Kan inte resebyrån visa er på vilka avvikande alternativ ni har jämfört med produkten ni köpt så gör dom tokfel. Dom kan naturligtvis inte begära att ni ska betala något för detta.

Tack för den sakliga varningen (till skillnad från många andras) och detta skall naturligtvis beaktas av oss i framtiden.
Av Bigar
22 sep. 2014 12:24
Det sämsta bolaget!
Vi har köpt biljetter från Flygpoolen tur och retur från Göteborg till Kabul. Vi hade betalt bokningsbar avgiften så när vi ville omboka så vi fick aldrig hjälp. Vi har försökt ringa till de men deras jäkla Tel funkar aldrig, även vi skickade massa mejl utan att få svar tillbaka från dem.
Köpt aldrig aldrig från de biljetter. Deras kundtjänster suger totalt.
Vi har lärt oss ett misstag. Aldrig mer
Flygpoolen är totalt skiiiiiiit!
När du behöver så du får det aldrig från!!!!!!

Av Bigar
22 sep. 2014 12:26
Citerat från Mkast:
Att Flygpoolen har börjat bevaka sociala medier märks tydligt. Antar att det krävs när det dåliga ryktet börjat spridas. 90 negativa kommenterar på en konversation som är förra månader gammal och nu helt plötsligt börjar man försvara sig själv, med 2 olika alias.

Ska googleoptimera detta:

Flygpoolen omdöme dåligt
Flygpoolen.se värdelöst
Flygpoolen.se Konsumentombudsmannen
Flygpoolen.se konkurs
Flygpoolen kan man inte lita på
Håller med dig!
Flygpoolen.se värdelöst
Flygpoolen.se riktigt skiiiiit
Kommer det en tredje försvarskommentar tro?
3 jan. 2015 04:47
Jag vet att många alltid säger att man inte ska lyssna på dåliga recensioner, att man ska bilda sin egna uppfattning om saker. Det var precis det jag gjorde med flygpoolen och jag har bara haft problem med dom.

Det började med att jag bokade en billig resa till USA, valde till att jag ville ha information om någon ändring sker, och detta betalar man för.

Det blev en masssssa ändringar med mina flyg, fick ett mail om en ändring. När det var en månad kvar var jag bokad på 3 olika plan hem. Jag mailade flygpoolen eftersom man inte kan ringa dom, det står att man ska få svar inom 24h. Det gick en vecka innan jag fick maila igen, fortfarande inget svar. Mailade sedan både VD:'n och marknadsansvariga, fick tillslut ett svar från kundstjänst som ville kolla med mig om en annan tid flyget skulle gå hem, och ville ha bekräftelse.
Sa att det inte funkade med min resa men fanns det inget annat så är det okej, bara jag kommer hem.
Väntade på svar i två veckor till, och under dom två veckorna mailade jag dom 5 gånger till och vad dom svara mig (var fortfarande bokad på två flyg här). När det var en vecka kvar mailade jag till VDN och den marknadsansvariga igen men denna gång fick jag inget svar.

Det hela slutade med att min kompis som jag skulle besöka i USA fick ringa till United airlines (flyget jag var bokad på via flygpoolen) så dom ordnade en rätt flygbiljett åt mig.
Så allt ordnade sig.

Nu är jag på min resa i USA och ska åka hem imorgon.
Flygpoolen har fortfarande inte svarat.

Mitt plan hem skulle gå inatt, så gick in för att kolla gaten och då ser jag att mitt plan var avbokat. Och detta har jag inte fått någon information om av flygpoolen!

Min kompis fick ringa igen till United airlines som åter igen bokade mig på ett annat flyg!

Så flygpoolen har misskött detta på ett fruktansvärt sätt.

1. Dom bokar mig på flera flyg
2. Informerar inte om vilket flyg jag skulle ta
3. Svarar inte på mina oroliga mail
4. Jag betalar för att dom ska informera mig om ändrade tider
5. Dom mailar mig inte om att mitt plan är avbokat hem.

Jag har tur som har tillgång till internet på min kompis hotell nu annars skulle jag stått där och väntat på ett flyg som jag inte ens är bokat på.

Nej jag rekommenderar inte flygpoolen och alla bolag som har med dom att göra borde säga upp kontrakten med dom.

Jag har aldrig haft såhär mycket problem och då har jag rest mycket i mitt liv.
Detta är inte okej av flygpoolen och jag tycker folk ska lyssna på alla dåliga recensioner som skrivs om dom.
Jag har lärt mig av mitt misstag och ska börja lyssna på vad folk skriver!
Av Birgere
3 jan. 2015 09:43
Bedrövligt att Flygpoolen säljer en tjänst som från deras håll i praktiken är omöjlig att leva upp till.

Det normala och rätta är ju att man vid dessa förändringar pratar med flygbolaget vilket ni även gjorde tillslut.
När man tex registrerar APIS på flygbolagets hemsida så anger man ju även mobilnummer och email så att flygbolaget kan meddela om det blir något strul.

Detta med att vara inbokad på 3 olika flighter låter konstigt, du måste ju kunnat se vilka fighter som gällde när du tex loggade in på Uniteds hemsida.
3 jan. 2015 21:28
Det bästa är att boka direkt på flygbolagets hemsida.
4 jan. 2015 09:16
Jag vet, det har varit helt bedrövligt hela grejen.
Idag landade jag i Sverige så nu vill jag aldrig mer ha något med dom att göra.
Dock ska jag prata med dom om detta först, jag vill att dom ska veta att jag inte tycker man behandlar sina kunder på detta sätt.

Jag loggade in på flygbolagens hemsida och där var jag bokad på flera flyg också, därför var jag extra orolig.
Av Janrau
22 mars 2017 11:10
Mitt råd är att undvik Flypoolen.se
Köpte en biljett till Phuket där man trots korrekt bokningsbekräftelse skrev ut felaktigt namn i biljetten vilket skapade ett elände. När jag anmäler detta till flygpoolens emailadress: (Logga in för att se e-postadress) ....då svarar man inte ens. Eländigt.
1 apr. 2017 20:12
Jag som precis bokade min drömresa till australien via flygpoolen.. Jag hoppas allting går bra :(