Ang utflykt till Costwolds

14 jan. 2016 15:04
Visningar: 324
Hej!
Jag och min sambo reser till London i slutet av Mars. Vi blir i London i fem dagar. Under vistelsen vill vi till Costwolds men vi vet inte hur man tar sig dit. Jag har googlat runder men hittar ingenting..

är det någon som har varit där och vet hur man tar sig dit från centrala London? Vi har hittat en utflykt som går till Costwolds men den utflykten går till massa andra ställen och vi vill endast till Costwolds.

Hoppas någon kan hjälpa oss.

Tack
Johanna
14 jan. 2016 15:37
Citerat från Juhaannaa:
Hej!
Jag och min sambo reser till London i slutet av Mars. Vi blir i London i fem dagar. Under vistelsen vill vi till Costwolds men vi vet inte hur man tar sig dit. Jag har googlat runder men hittar ingenting..

är det någon som har varit där och vet hur man tar sig dit från centrala London? Vi har hittat en utflykt som går till Costwolds men den utflykten går till massa andra ställen och vi vill endast till Costwolds.

Hoppas någon kan hjälpa oss.

Tack
Johanna
Vad är det och var ligger det?
Av Hawaii
14 jan. 2016 16:00
Det heter Cotswolds och är ett område väster om Oxford. Det går tåg från London. Från Paddington Station tror jag.
14 jan. 2016 16:18
Jag har försökt att söka tåg från Paddington Station men det står att åka till Costwolds inte är tillgänglig...
Måste jag åka till Oxford först?

Tack på förhand.
Av Hawaii
14 jan. 2016 16:47
Mycket märkligt. När jag kollar via Google (med t.ex. "train Paddington station to Cotswolds") så visar det en hel del olika avgångstider från Paddington Station (och även om jag stavar Cotswolds fel). Ett tåg som går om ett par minuter från Platform 1 t.ex.!
14 jan. 2016 18:26
Ja jag får också upp från Paddington station till Costswolds men kommer inte in på någon sida. Vill veta priser och sådant..
14 jan. 2016 22:19
Citerat från Juhaannaa:
Ja jag får också upp från Paddington station till Costswolds men kommer inte in på någon sida. Vill veta priser och sådant..
Du vill inte svar men jag utgår att du menar Cotswolds som Hawaii skriver.

Du kan söka på Google Maps och får upp många olika alternativ, där finns också länkar till bolagen du kan resa med.

För att få priser får du gå in på de olika bolagen t.ex. GWR (Great Western Railroad) och söka för varje del av resan då det lär bli kombinationer av olika bolag, t.ex. någon sträcka med buss och någon med tåg. Tror inte du kan få det totala priset i en sökning då det är olika bolag.

Du får söka på stationerna, t,ex, Paddington, Moreton In Marsh på GWR
15 jan. 2016 09:28
Citerat från Floridasidan:
Citerat från Juhaannaa:
Ja jag får också upp från Paddington station till Costswolds men kommer inte in på någon sida. Vill veta priser och sådant..
För att få priser får du gå in på de olika bolagen t.ex. GWR (Great Western Railroad) och söka för varje del av resan då det lär bli kombinationer av olika bolag, t.ex. någon sträcka med buss och någon med tåg. Tror inte du kan få det totala priset i en sökning då det är olika bolag.

Du får söka på stationerna, t,ex, Paddington, Moreton In Marsh på GWR
GWR (Great Western Railway) är namnet på järnvägslinjen. First Great Western är bolaget som driver trafik just nu. :)
15 jan. 2016 09:37
Citerat från Barabrittiskt:
Citerat från Floridasidan:
Citerat från Juhaannaa:
Ja jag får också upp från Paddington station till Costswolds men kommer inte in på någon sida. Vill veta priser och sådant..
För att få priser får du gå in på de olika bolagen t.ex. GWR (Great Western Railroad) och söka för varje del av resan då det lär bli kombinationer av olika bolag, t.ex. någon sträcka med buss och någon med tåg. Tror inte du kan få det totala priset i en sökning då det är olika bolag.

Du får söka på stationerna, t,ex, Paddington, Moreton In Marsh på GWR
GWR (Great Western Railway) är namnet på järnvägslinjen. First Great Western är bolaget som driver trafik just nu. :)
Okej, tack, jag tittade ganska hastigt då TS inte verkar speciellt intresserad av svar men det förändrar ju i.o.f.s. inget i sakfrågan om det är tåglinje eller bolag som heter det ena eller andra ;-)
15 jan. 2016 09:47
Citerat från Juhaannaa:
Hej!
Jag och min sambo reser till London i slutet av Mars. Vi blir i London i fem dagar. Under vistelsen vill vi till Costwolds men vi vet inte hur man tar sig dit. Jag har googlat runder men hittar ingenting..

är det någon som har varit där och vet hur man tar sig dit från centrala London? Vi har hittat en utflykt som går till Costwolds men den utflykten går till massa andra ställen och vi vill endast till Costwolds.

Hoppas någon kan hjälpa oss.

Tack
Johanna
Cotswolds är namnet på regionen med en massa vackra åsar och alltså inte EN destination. Det delas mellan Oxfordshire, Gloucestershire, Wiltshire och Warwickshire framför allt så det är bra om man vet vart man vill. Det är en väldigt välmående gammal ullhandlarregion så järnvägen är inte så utbyggd just där utan manga hyr bil eller tar sig runt med buss. Cheltenham, Gloucester och Bath eller för den delen Shakespeares Stratford-upon-Avon är ställen det går tåg till från Paddington för vidare färd med buss men ja, också Oxford.

Moreton-in-the-Mash som Floridasidan nämner och Chippenham är två mindre städer i Cotswolds med egna järnvägsstationer och just Moreton ligger nära flera fina byar såsom Bourton-on-the-Water, Upper Slaughter, Lower Slaughter och Stow-on-the-Wold så jag hade satsat på tåg till Moreton som I sig själv är en fin by och kombinerat den med t.ex. Bourton-on-the-Water med sina bäckar längs gatorna. Bibury är också vacker men svårare att ta sig till.

Jag har bloggat om Bourton-on-the-Water och Broadway än så länge:

https://barabrittiskt.wordpress.com/2014/02/07/by-i-cotswolds-england/

https://barabrittiskt.wordpress.com/2014/09/28/broadway-cotswolds/

Det tar en och en halv time till Moreton och tider och priser hittar du här:

http://www.nationalrail.co.uk/

Jag rekommenderar att du köper biljett I förväg för det blir mycket billigare även om du såklart måste chansa på vädret.
16 jan. 2016 15:39
Tack för att ni hjälper mig. Jag vill till byn Bibury som ligger i Costwolds.. Men undrar om det går tåg dit?
18 jan. 2016 10:16
Citerat från Juhaannaa:
Tack för att ni hjälper mig. Jag vill till byn Bibury som ligger i Costwolds.. Men undrar om det går tåg dit?
Nej. Jag skrev ju ovan att just Bibury är svårare att ta sig till. Svarar i din andra tråd.