Ang inresa utan hemresebiljett? Thailand å övriga Asien ?

Av Jrix
20 aug. 2016 21:26
Visningar: 347
Hej.

Jag undrar om det blir svårt att komma in i Thailand / bankbok utan utresebiljett / hemresebiljett ?

Måste man uppvisa det för att komma in i landet?

Vad gäller för övriga länder i Asien?

Det står så olika överallt?
Av Sierra
20 aug. 2016 22:13
Om du flyger till Thailand är det upp till incheckningspersonalen när du checkar in för flighten (t ex på Arlanda) som skall se till att du har utresebiljett (flyg/buss/båt/tåg). När man kommer till Bangkok har jag aldrig behövt visa någon sådan, ej heller när jag anlänt till andra länder i Asien.
Av Jrix
21 aug. 2016 09:49
Men det varnas mycket på nätet och att man kan bli stoppad även på Arlanda ? Det är min son som ska åka å de har bara köpt en enkelbiljett till Bangkok ! De vet inte när de ska hem igen 2-4 månader skall han å hans vänner vara borta. :)
Av Sierra
21 aug. 2016 10:16
Ja, det är det skriver att det kollas ang utresebiljett när man checkar in på t ex Arlanda. Han kan köpa en tåg-/buss-/båtbiljett ur Thailand som han kan visa upp om det efterfrågas. Han behöver naturligtvis inte använda den biljetten om han inte vill.
Av Sierra
21 aug. 2016 11:07
Han kan ju även köpa en billig flygbiljett med AirAsia till ett grannland inom 60 dagar från det att han kommer till Thailand. Den behöver han inte heller använda om han inte vill.
21 aug. 2016 12:07
Nackdelen med enkelbiljett är ju tyvärr att resan hem brukar kunna bli ganska så dyr. Ofta kostar hemresan lika mkt som en ToR biljett Sthlm-BKK.