Ang bad i Budapest

1 juli 2015 10:56
Visningar: 2991
Hejsan

Jag ska ta med min make på en överraskningsweekend i Budapest i mitten av september. Eftersom det kommer vara en överraskning har jag ingen att diskutera den kommande resan med varför jag vänder mig till er.

Eftersom mycket verkar vara stängt på söndagar funderar jag på om jag och maken ska spendera dagen på Szechenyi-badet. Här har jag en rätt dum fråga, ska man ta med eget badlakan eller finns det där? Ska man ha badmössa? läste något om detta här på forumet tror jag. Finns mössa i så fall att köpa där?
1 juli 2015 11:39
Ingen badmössa behövs. Jag har inget minne av att man fick handduk där.
1 juli 2015 15:11
Man kan hyra eller låna (med pant) badlakan och handdukar.

http://szechenyispabaths.com/

Sök på TOWELS och läs nyligen gjorda inlägg så får du en uppfattning av om du vill ta med egen eller låna på plats.
Av Gevalia
1 juli 2015 21:39
Hej! Vilken bra ide!

Vill lägga till lite information.
Badmössa är obligatoriskt om ni ska simma i motionsbassängen, annars inte. Finns att köpa på plats.
Badskor/foppa/flipflop är bra att ha med både för hala golv och ev fotvårtor man kan få med sig hem samt då baden finns både ute och inne.
Badlakan kan hyras, men har sett att det ser ut som avklippta lakan.
Såg många som hade likadana badrockar och badlakan i maj, vet ej om det ingår vid eventuella spa behandlingar, då vi endast njuter av stället vid alla våra besök där.
Missa inte den lilla ångbastun som ligger lite undanskymt intill 38 graders bassängen som är rektangulär. (Det finns en till med 38 grader, oval, min favoritplats.)
2 juli 2015 10:39
Citerat från Gevalia:
Badlakan kan hyras, men har sett att det ser ut som avklippta lakan.
Haha, ja jag såg att de skiljer på towels som kan ta slut och vara lång kö till och sheets som måste vara de lakan du har sett! Dessa lakan kräver ingen pant men de fina badlakanen är åtråvärda souvenirer så de tar hög pant på dem.
2 juli 2015 11:34
Hej!

Tack så mycket för informationen. Då slipper vi bära på badlakan men kanske ska packa ner badtofflor då.
5 juli 2015 15:46
Ska ni köpa handdukar där, se till att ni har kontanter med er, dom tar nämligen inte kort :) Själva inträdet går bra att betala med kort men man köper handdukarna där nere bland omklädningsrummen.