Diskussioner: Tips & råd om Nederländerna

Här kan du ställa frågor inför resan, diskutera och utbyta erfarenheter med andra resenärer.
Mellanlandning i Amsterdam
Nederländerna Motusa, 6 nov. 2022
Senaste svar av Worldofmarie för 3 år sedan
3
Hejsan, ska flyga Göteborg - Orlando med mellanlandning i Amsterdam. Är min första flygning med mellanlandning och funderar på hur det funkar, med incheckat bagage. Pass- och säkerhetskontroller? GBG till Amsterdam flyger jag med KLM och Amsterdam till Orlando flyger jag med Delta Air Lines. ...
Tips när det gäller Amsterdam
Nederländerna Lasseman74, 21 nov. 2017
Senaste svar av Trea för 8 år sedan
1
Hej alla! Hade tänkt planera in en weekend till Amsterdam påsken 2018, överrasknings present. Läst på lite men vill gärna ha tips på något mysigt kanske speciellt hotel. Vad som finns där osv... Är ganska tidigt på våren så om det är en ok tid att åka? Om det inte är en bra tid på året.... ...
Nationalrätten i Holland?
Nederländerna Oskaaars, 20 feb. 2012
Senaste svar av Bjoernens för 12 år sedan
6
Jag undrar vilken som är Hollands nationalrätt som man måste äta när man är där? På varje resa som jag har varit på har jag ätit någon form av nationalrätt och nu ska jag åka till Amsterdam. Jag vill inte bryta mitt mönster så därför är jag tacksam för svar!
Amsterdam med 12-åring, vad ska vi hitta på för kul?
Nederländerna Zahide, 6 jan. 2012
Senaste svar av Mpc för 14 år sedan
1
Jag funderar lite på att åka till Amsterdam sista helgen i april och skulle då ta med min 12-åriga dotter. Men hur ska jag få henne intresserad, (hon vill hellre åka till London)? Vad finns det att se och göra i Amsterdam förutom att åka kanalbåt? Vill också ha tips på hotell. Vi brukar alltid ...
Amsterdam
Nederländerna Bittan, 15 feb. 2009
Senaste svar av Annans för 17 år sedan
1
Vilken tidpunkt på våren är bäst att åka till Amserdam? Jag vill se alla blomster i full blom. Tacksam om någon kan ge ett tips: // Birgitta
Holland - Priser?
Nederländerna Fanihelvete, 4 dec. 2008
Senaste svar av Fanihelvete för 17 år sedan
13
Någon som varit i Holland nyligen o vet lite priser på t ex mat, dricka m.m eller nåt annat spännande? Tacksam för svar!
Rotterdam
Nederländerna Perr, 27 aug. 2006
Senaste svar av Dape för 18 år sedan
6
Var höst 2006 i Nederländerna och Rotterdam ett halvår. Därför skulle det vara kul om man fick "smultronställen"-tips. Hittils förutom Rotterdam har jag bara hunnit med Amsterdam, Gouda, Utrecht, Haarlem och Delft. Mycket sevärda ställen. Nu när du ändå har läst det här kan du ju lika gärna lägga ...