Amisol Travel och Air Cairo

16 jan. 2014 13:41
Visningar: 772
Det är inte lätt att ta sig till Sharm el Sheikh från Sverige just nu men det verkar vara möjligt att ta sig ner från Norge och Dankmark med Amisol Travel och Air Cairo. Så min fråga är om det är nån som har några erfarenheter av detta rese- och flygbolag?
Av Marulk
17 jan. 2014 17:44
Vet inte hur långt du har till Köpenhamn? Fritidsresor har öppnat för resor till Sharm från CPH
..men det har du säkert redan koll på :)
20 jan. 2014 10:20
Citerat från Marulk:
Vet inte hur långt du har till Köpenhamn? Fritidsresor har öppnat för resor till Sharm från CPH
..men det har du säkert redan koll på :)
Hallå! Det var en nyhet för mig, det får jag kolla upp. Tack för tipset! :-)
Av Purple
23 jan. 2014 22:49 (redigerad)
Varför reser du inte med Turkish airlines?

Billigt och fungerar i alldeles utmärkt åtminstonde vinterhalvåret då det bar är 2 timmars transit i Istanbul som försvinner lika fort som du kom dit innan du sitter vid nästa Gate för att gå på nästa plan.

Flög med de 6 gånger förra året t o r Stockholm - Sharm. Fungerar toppen, ända som kan vara tradigt är sommar halvåret då transit är nästan 5 timmar och flyget då går 05.45 från Sharm vilket kan vara lite jobbigt på en stor flygplats som Ataturk om man inte lyckats sova innan. Annars toppen bra!
23 jan. 2014 22:55
Citerat från Purple:
Varför reser du inte med Turkish airlines?
Ja säg det! :-)

Har kollat lite på den varianten men ännu inte kommit så långt som till en bokning men då du har bra erfarenheter av detta så får jag nog ta en grundligare titt på det, tack för tipset!
Av Purple
23 jan. 2014 23:08
Det är toppen bra, prövade att flyga till Hurgada one way med Apollo billigt en gång då ajg trodde båtarna gick till Sharm men det gjorde de inte sen 2012 så det blev en LÅNG bilresa på 9 timmar Hurghada - Sharm. Också kollat tidigare på amisol kom dock fram till att tiden det tar att resa till Oslo eller Köpenhamn blev längre och dyrare än att resa från Stockholm med Turkish airlines så gav upp den idéen men beror ju på vart i Sverige man bor också. Flugit med KLM Från KAiro via Amsterdam var också bra. Men ska man till Sharm är Turkish det bästa jag testat på när charter inte går och avgår 3 ggr veckan mån, ons, lördag priser runt 3000-3500 t o r. Köper du enkel ner är det lätt att hitta enkel biljetter hem för runt 1800:-
Citerat från Swekrezz:
Citerat från Purple:
Varför reser du inte med Turkish airlines?
Ja säg det! :-)

Har kollat lite på den varianten men ännu inte kommit så långt som till en bokning men då du har bra erfarenheter av detta så får jag nog ta en grundligare titt på det, tack för tipset!