Allmäna tips om Florida.

Av Linn77
28 juni 2015 09:31
Visningar: 179
Hej! Jag och min familj ska till USA, Florida i jul. Vad är kul att se?
Key largo eller key West?
Naples eller Fort myers beach?
Miami beach?
Finns det bra outlets?

Tacksam för svar
MVH
Av Birgere
30 juni 2015 06:15
Citerat från Linn77:
Hej! Jag och min familj ska till USA, Florida i jul. Vad är kul att se?
Key largo eller key West?
Naples eller Fort myers beach?
Miami beach?
Finns det bra outlets?

Tacksam för svar
Med vänlig hälsning,
God morgon,
då Reseguidens forum nog är det mest kompletta kunskapsbasen för Florida och att det ska finnas över 1000 trådar som beskriver delstaten och allt men kan göra så är nog det bästa att börja läsa på. Du kommer säkert sedan ha specifika frågor som många av oss kommer att med glädje försöka svara på.
Men baspaketet av Florida består av Orlando, Key West, Miami Beach och någon ort på västkusten.
Ett sådant baspaket med en barnfamilj kan behöva en dryg månad för att skrapa på ytan.
2 v Orlando, 1 v västkusten, 1 v Miami Beach och 2-3 dagar på Key West är en bra start för första resan.
30 juni 2015 07:49
Premium Outlets finns överallt i USA. På deras hemsida kan du hitta exakt var de finns och t o m vilka butiken resp märken varje center har. Men begränsa dig inte till outlets eftersom de bara har "utgångna" varor. Vanliga shoppingcentra har massor av nya roliga märken och modeller - Florida Mall t ex. Det enklaste är att googla shopping malls in Florida eller en specifick stad så hittar du s k vanliga malls.

Och precis som birgere skriver, börja med att söka i forumet. Här finns 2 sidor bara från det senaste året om outlets i Florida.

Skriv lite om era preferenser sedan så är det lättare att hjälpa er.
Av Linn77
30 juni 2015 13:08
Tack för råden. Vi hade tänkt att vara i borta i 2v.
2 juli 2015 08:54
Citerat från Linn77:
Tack för råden. Vi hade tänkt att vara i borta i 2v.
För 2 veckor är det lagom med två, max tre ställen, Vill ni bada i havet på vintern är det Miami Beach, Key West som är bäst val. Vill ni sen se någon tema park så är en tur upp till Orlando (eller Tampa om Busch Gardens lockar) en självklarhet, Kennedy Space Center är också något som kanske kan prioriteras av vissa (beror på intresse så klart).

Malls finns i massor, titta på Simon Malls, de äger bl.a nämnda Premium Outlets (som dock inte finns överallt, Simon har dock andra malls i princip överallt, det finns även andra som Tanger outlets. Är ni i Miamiområdet är utbudet obegränsat, (liksom i Orlando) Sawgrass Mills, Aventura Mall, Dolphin Mall, Swap Shop är några ställen att titta närmre på i första hand men det finns massor av shopping överallt ;-) se länkar till massor av shopping här http://www.floridasidan.se/Links_andra.php
2 juli 2015 10:35
Citerat från Floridasidan:

Malls finns i massor, titta på Simon Malls, de äger bl.a nämnda Premium Outlets (som dock inte finns överallt, Simon har dock andra malls i princip överallt, det finns även andra som Tanger outlets. Är ni i Miamiområdet är utbudet obegränsat, (liksom i Orlando) Sawgrass Mills, Aventura Mall, Dolphin Mall, Swap Shop är några ställen att titta närmre på i första hand men det finns massor av shopping överallt ;-) se länkar till massor av shopping här http://www.floridasidan.se/Links_andra.php
Jag ber om ursäkt att jag for med osanning om "överallt". Jag skulle ha skrivit på MÅNGA STÄLLEN så klart :)

Och att det sen visar sig att just sydligaste Florida inte har Premium var ju skit! :(

Intressant att se att Simon även äger enorma Florida Malls som jag gillar jättemycket!
2 juli 2015 11:19
Citerat från Nisse2ears:
Citerat från Floridasidan:

Malls finns i massor, titta på Simon Malls, de äger bl.a nämnda Premium Outlets (som dock inte finns överallt, Simon har dock andra malls i princip överallt, det finns även andra som Tanger outlets. Är ni i Miamiområdet är utbudet obegränsat, (liksom i Orlando) Sawgrass Mills, Aventura Mall, Dolphin Mall, Swap Shop är några ställen att titta närmre på i första hand men det finns massor av shopping överallt ;-) se länkar till massor av shopping här http://www.floridasidan.se/Links_andra.php
Jag ber om ursäkt att jag for med osanning om "överallt". Jag skulle ha skrivit på MÅNGA STÄLLEN så klart :)

Och att det sen visar sig att just sydligaste Florida inte har Premium var ju skit! :(

Intressant att se att Simon även äger enorma Florida Malls som jag gillar jättemycket!
Ville bara rätta eftersom det kan bli lite svårt att hitta en Premium just om man är i södra delen och Simon verkar snart äga "allt" när det gäller köpcenta i USA. Kanske lite tråkigt att konkurrensen minskar men deras malls är oftast ändå väldigt individuella och olika.
Sen ska vi så klart inte glömma alla enskilda butiker som finns överallt, man måste ju inte göra allt shoppande på enorma malls, det kan vara minst lika kul (och billigt) att botanisera bland mer udda butiker.

När man pratar outlet så ska man ju inte missa kedjorna som också finns "överallt". Marshals, Ross Dress for Less, TJ Maxx, ser man en sådan kan det ofta vara lönt att stanna till och checka in deras utbud (de finns också ofta på köpcentran).
2 juli 2015 19:37
Citerat från Linn77:
Tack för råden. Vi hade tänkt att vara i borta i 2v.
Linn kom igen! Nog får du väl ge oss mer än så om du vill ha hjälp!

Du undrar vad som är kul att se och du undrar om det finns outlets.
Ja det finns outlets. Jag anar att du inte undgått alla diskussioner om outlets i andra trådar.

Och vad som är kul för mig är inte säkert kul för dig? Vad vill ni göra? Vad uppskattar ni?

Jag skulle tippa att det för er del spelar mindre roll om ni väljer Key West eller Key Largo resp Naples eller Fort Myers.
2 juli 2015 22:05
No.1 - Key West / Västsidan - Naples & Clearwater beach / Östsidan Cocoa Beach och däromkring. Skippa Miami Beach = överreklamerad. Min personliga åsikt

Ha det gött
Av Linn77
4 juli 2015 10:03
Eftersom vi inte har bestämt helt än så är det svårt att ge specifika förslag. Men tack, jag uppskattar det ni skrivit!
Av Lindak
4 juli 2015 18:11
Hej!

Jag skulle skippa Key West om ni har barn med er. Lång resa Key Largo är fint.

Linda
Av Linn77
4 juli 2015 23:24
Hej Linda! Barn å barn, 15 och 18..
Av Birgere
5 juli 2015 00:26
Citerat från Linn77:
Eftersom vi inte har bestämt helt än så är det svårt att ge specifika förslag. Men tack, jag uppskattar det ni skrivit!
Börja fundera på vad ni absolut vill göra innan ni bestämmer vart ni ska åka. Ni kommer ändå bara kunna hinna med en bråkdel av vad ni vill göra.
Och Floridautbudet hittar du på forumet.
5 juli 2015 17:42
Citerat från Linn77:
Eftersom vi inte har bestämt helt än så är det svårt att ge specifika förslag. Men tack, jag uppskattar det ni skrivit!
Hej igen,
det är inte förslag vi behöver utan preferenser på vad ni gillar att göra.

Cykla, plocka stenar, titta på byggnader, dyka, hoppa fallskärm, äta hamburgare, djurparker, promenera o s v.

Och birgere kommer med ett klokt råd i sista inlägget.