All-inclusive hotell i Alanya 2013

3 apr. 2013 00:06
Visningar: 1601
Jag har provat att läsa mig genom gamla inlägg men finner inte riktigt det jag söker så provar igen.

Vi är ett par som tänker åka till Alanya i slutet av Augusti, 20 samt 26 år gamla.

Vi är ute efter ett bra all-inclusive hotell nära stranden och helst promenad avstånd till centrum.

Vi ser helst att det är några skandinaver som bor på hotellet och inte bara tyskar och ryssar =).

Vi har planerat att resa i 2 veckor.

Tacksam för hjälp
3 apr. 2013 14:49
Jag kan varmt rekommendera hotell Remi. Ett litet men ett väldigt fint hotell nära strand och centrum. Maten är också jätte bra samt personalen.
Så det är ett tips från mig! :)
3 apr. 2013 20:56
Tack, det såg mysigt ut. Ska kolla vidare på det =)
Av Joss
7 maj 2013 09:45
Hej! rekommenderar även hotell Tac premiere, som fritidsresor har som sitt.
Kolla gärna resor dit, mycket fint hotell, bra all inclusive, nära stranden och nära till centrum. :)
Av Klara2
7 maj 2013 20:58
Ving har ett Sunprime hotell i Alanya, som ligger både centralt och nära stranden. På de hotellen bor där mycket skandinaver. Det går även att få all-inklusive.
3 juni 2013 09:02
Nu har vi bokat en resa med familejn, det vart Side och sea world spa & resort. hotellet verkar vara jätte bra och det bli skönt att koppla av med familejn.

Men som jag förstår ligger hotellet mitt i ingenstans och vart skulle ni rekommendera att man åker / gör i närheten av Side?

Våran 1års dag kommer vi tillbringa där nere och det vore trevligt att göra något annat än att tillbringa den dagen på hotellet .

Tacksam för tips
Av Celik
18 juni 2013 16:39
Åh, det finns mycket härligt att göra i Side. Jag tycker absolut att ni borde prova på hamam, turkiskt spa som man oftast brukar få gratis ifall man bokar en båttur! :-) ett absolut måste är faktiskt att åka på båttur, ni åker en perfekt tid på året så det är riktigt bra väder! en heldag till havs där man till och med kan få se delfiner hoppa och simma längs båten är oslagbart. Det är riktigt god mat på båten, egenlagad kyckling och pasta brukar det oftast vara. Finns att boka överallt, finns många turistcentrum där så det bokar man på plats! Då blir man upplockad från hotellet av en buss som fixar så man kommer på rätt båt och sen kör den tillbaka en i slutet av dagen. Och det finns verkligen alla möjliga båtar, stora som små, lugna som med mycket musik och dans. Shopping i Antalya är hur roligt som helst, det är grymt bra shopping där så jag tycker absolut det är värt! Hög kvalité till låga priser helt enkelt. Det går att boka lite överallt och oftast så hänger det med mycket sightseeing i paketet! Antalya är ett spännande ställe, det ligger ju på en klippa 37 meter över havet (väldigt vackert) och inte nog med de så har de bra restauranger. Jeepsafari finns också och det är riktigt roligt, de har grymt snälla, äventyrliga och roliga guider vilket gör allt så mycket bättre. Kom ihåg att ta med kameran! Finns också på turistcentrum, men här är nog ett av de största företagen. http://www.turkeyjeepsafari.com/side.html :-) En restaurang jag måste rekommendera är Afrodite! ligger precis vid hamnen och har väldigt bra service och god mat! Hoppas ni har en grym semester! :-)