Ålders gräns på hotell vi incheckning

23 nov. 2015 21:11
Visningar: 1846
Hej!

Jag o min flickvän ska åka till USA i januari-feburari nästa år, vi e 19 och 20 år gamla. Och vi har nu bokat och betalt hotel för 7 nätter på ett hotell i new York, När vi fick vår bokningsbekräftelse så stod det "tänk på att du måste vara 21 år för o checka in". Vilket ingen av oss är. Det stod inget när man bokade om någon åldersgräns vilket är lite konstigt. Jag undrar bara om någon har varit med om något liknande eller om någon har något tips på hur man kan göra. Hotellet vi bokade heter Element Times square West.

Med vänlig hälsning, Kristoffer
Av Birgere
23 nov. 2015 22:04
I USA betraktas man fortfarande som barn i väldigt många avseenden innan man fyllt 21.

Tex
Man får inte gå in på en bar på kvällen
Aldrig beställa eller köpa en öl.
Man får inte hyra en bil
Man får inte boka hotellrum.

Av ovannämnda är det bara den sistnämnda som det kan finnas en möjlighet på att rucka på.
har du bokat hotellet så att du kan avboka gratis så är rådet att maila hotellet och säga som det är. Är du trevlig så är chansen stor att dom säger att det är OK.
24 nov. 2015 17:24
Det är möjligt att man som gäst "borde" veta sådant (även vi ickeamericanos), men jag tycker det är märkligt att det inte står något om det innan eller under bokning. Jag hittar ingenting på deras sida. Ponera att din flickvän varit 17 år - då hade hon räknats som barn. Det räcker alltså inte att vara Adult i bokningen - det hade varit enklare om de räknat alla som inte får checka in själva som "Children".

Bara lite tankar som varken är rätt eller fel.
24 nov. 2015 18:17
Set står.

Flexible rate
No penalty for changes/cancellations until 12/04/2015
No deposit required
Full Description
USD $399
Per Room / Night
+ charges & taxes
= USD $461
Terms & Details

RESERVE

Klickar man på villkoren (Terms & Details) så står det:

"Age Requirement Policy
Guests must be 21 years or older in order to check in."

Som Birgere skriver är nog enda chansen att fråga hotellet och se då till att få skriftligt på det!
24 nov. 2015 18:49
Se där du hittade det jag letade - "Terms & Policy" som jag specifikt letade efter.
Skall göra ett nytt försök att hitta det. Jag tyckte jag klickade på varenda synlig länk ...
24 nov. 2015 18:54
Florida - Nej, jag hittar det inte. Under vilken huvudrubrik ligger det? Den ligger då inte på första sidan som en egen rubrik.
24 nov. 2015 18:55
Tack för alla svar! Har hört av mig till hotellet som sa man skulle höra av sig till booking.com där vi bokade det. Ringde sedan booking.com så skulle dom ringa till hotellet o se vad dom kunde göra o sen höra av sig till mig.
24 nov. 2015 19:03
Citerat från Stoffe95:
Tack för alla svar! Har hört av mig till hotellet som sa man skulle höra av sig till booking.com där vi bokade det. Ringde sedan booking.com så skulle dom ringa till hotellet o se vad dom kunde göra o sen höra av sig till mig.
Jag håller tummarna. :)
24 nov. 2015 23:19
Citerat från Nisse2ears:
Florida - Nej, jag hittar det inte. Under vilken huvudrubrik ligger det? Den ligger då inte på första sidan som en egen rubrik.
Sök rum, välj "Select your rate", då kommer flera olika alternativ och priser upp, vid varje finns länken.
25 nov. 2015 17:09
Citerat från Floridasidan:
Citerat från Nisse2ears:
Florida - Nej, jag hittar det inte. Under vilken huvudrubrik ligger det? Den ligger då inte på första sidan som en egen rubrik.
Sök rum, välj "Select your rate", då kommer flera olika alternativ och priser upp, vid varje finns länken.
Ja men då så, då är det ju upp till hotellgästen att läsa innantill :) Tackar!
25 nov. 2015 17:37
Det har löst sig!
fick tillbaka pengarna insatta på kontot idag :)
så de e bara o leta efter nytt hotell i New York och kolla upp om dom har "åldersgräns" eller inte inan man bokar!

Tack så jättemycket för visat intresse! :)
25 nov. 2015 17:42
Skönt att höra!

Kolla i forumet på TripAdvisor (.com annars hittar du inte forumet) under New York - där kan du fråga efter boende för folk i er ålder.

Kolla (youth) hostels.
Av Peter_o
25 nov. 2015 23:29
YMCA-hotellen (vandrarhemmen) kan väl inte ha åldersgräns på 21 år?

/PeterO