Alanya

Av Abbieg
5 juni 2013 15:06
Visningar: 1539
Hej,

vi är tre lugna tjejer som ska till alanya snart. Vi tänkte se om någon har varit på hotellet Pera, som ligger en bit från stranden.

Vad finns det för aktiviteter man kan hitta på där? Vi vet att hamam finns, sen såg vi att det fanns sim med delfiner? Stämmer det? ge oss gärna lite tips på andra roliga aktiviteter.

Hur är priserna där? Ungefär hur mkt ska man räkna med om man har måltider på hotellet?
6 juni 2013 22:05
När åker ni dit? Vi är sju killar som kommer vara där 8-15 juni :)
Av Celik
18 juni 2013 16:24
Hamam som sagt borde ni absolut åka till, helt underbart! bokar man en båttur brukar man få hamam gratis :-) och ja, genom Ving kan man bland annat boka delfinshow och Seapark och där kan man få bada med delfiner och se en riktigt bra delfinshow! man måste inte boka via ving (oftast lite dyrare) man kan boka på plats, finns hur många turistcenter som helst i Alanya. Då bokar man så kommer en buss och hämtar upp en på hotellet och sen efter några timmar åker man tillbaka till hotellet igen, det är alltså en halvdagstur. Lunch brukar ingå. Bada med delfiner är så otroligt härligt så det borde man passa på att göra! Finns även en vattenpark i Alanya som är värd att besöka enligt mig, finns något för alla åldrar! det kostar kring 20 lira (alltså 80 svenska kronor, man tänker gånger 4), det går också att boka på plats och är mycket enkelt. Någonting jag brukar råda alla att göra är att ta en utflykt till Antalya för en heldag, det är grymt bra shopping där. Och ett absolut MÅSTE är en heldag på havet, finns att boka överallt med olika båtar, stora som små. Ni åker i bra tid nu i slutet av juni (?) så det är perfekt väder då, och om ni har tur kan ni få se delfiner hoppa och simma längs båten :-) Lunch på båten är grymt gott också, god kyckling brukar det vara som dom gör själv på båten. Sen kan jag tipsa om Don Corleone restaurang mitt i smeten av shoppinggator i centrum, strax innan Marinan (marinan har gott käk också, dock lite dyrare.) Och även Crazy Horse!! Vääldigt uppskattad av skandinavier, är värd ett besök. Mexikansk mat som är fantaaaastisk god! :-) Hoppas ni har en grym resa!
18 juli 2013 18:24
hej, celik kan du rekomederar ett bra hama bad, har haft ganska dåligt erfarenhet før