Aktiviteter i London med familj

30 mars 2014 18:07
Visningar: 886
Hej! Jag och min familj ska åka till London i april. I familjen har vi "fjortis" lillasyster (12) som enbart vill shoppa, "hippie" mamma som vill " känna på atmosfären " och hålla hand, pappa som vill gå på museum och jag (15) som vill göra lite allt möjligt. Alla vill olika och vi har ingen koll på vad vi ska göra, hoppas att någon har några roliga idéer som alla kan glädjas åt!
Av Bergabo
30 mars 2014 22:51
www.londonmusikaler.se/Matilda

Njöt som pensionär enormt av denna musikal och tänkte oavbrutet hit skall jag igen men nu med mina barnbarn som är ju den egentliga målgruppen, dvs t ex Er familj. .........
30 mars 2014 23:04
Lägg upp en liten plan om att en dag gör ni vad en vill och nästa dag den andras val eller så delar ni upp er med två i varje och gör det ni vill. Om man vill se London snabbt och smidigt så är ju Hop-on bussarna bar för man får se det mesta och får information i hörlurarna. Det är ganska lätt att åka t-bana och ses där man vill om man inte vill göra samma saker. Madame T:s vaxkabinett är ju superkul för alla t.ex. Musikal som ovan nämnde, engelska pubar, shopping i Camden med de roliga affärerna. Finns ju massor att se beroende på vad man gillar. Beror ju också på hur länge ni ska vara där?
Mvh
Av Birgere
31 mars 2014 00:48
Citerat från Jordgubslisa:
Hej! Jag och min familj ska åka till London i april. I familjen har vi "fjortis" lillasyster (12) som enbart vill shoppa, "hippie" mamma som vill " känna på atmosfären " och hålla hand, pappa som vill gå på museum och jag (15) som vill göra lite allt möjligt. Alla vill olika och vi har ingen koll på vad vi ska göra, hoppas att någon har några roliga idéer som alla kan glädjas åt!
Helt underbart inlägg!!

Önskar bara att jag hade det magiska svaret, ni kanske skulle behöva dela på er en av dagarna iaf.
31 mars 2014 11:48
Hej !

Om ni gillar Harry Potter så finns (förutom WBs studio tour) ett promenadstråk genom hela London. Den promenaden borde täcka in åtminstone tre av era behov - fjortisen som bara vill shoppa kan ju ta det en annan dag.

https://maps.google.com/maps/mm?msid=214177952087365100649.0004697a89313df33cf17&msa=0&q=temple+place+London&hl=en&ll=51.512786,-0.113683&spn=0.002661,0.005879&t=h&z=18

Turen hittade jag på:
http://www.the-magician.co.uk/

Det står att man kan beställa en karta på pdf (om ni vill ha pappersvariant) annars kan ni skaffa en londonkarta och pricka ut stoppen på den. Har ni smart phone så är det ju bara att lägga in stoppen på en karta med GPS - t ex google maps om ni sparar promenaden som en karta.

Det är möjligt att det finns appar för promenaden. Har inte kollat.

Gillar ni film och fantasy så har jag tips på affärer.
Av Amd90
31 mars 2014 14:04
Citerat från Jordgubslisa:
Hej! Jag och min familj ska åka till London i april. I familjen har vi "fjortis" lillasyster (12) som enbart vill shoppa, "hippie" mamma som vill " känna på atmosfären " och hålla hand, pappa som vill gå på museum och jag (15) som vill göra lite allt möjligt. Alla vill olika och vi har ingen koll på vad vi ska göra, hoppas att någon har några roliga idéer som alla kan glädjas åt!
Haha, klassiskt problem!

Grundtipset: Promenera mycket! De flesta sevärdheterna finns inom gångavstånd (beroende på hur långa promenader man vill ta) och då får man förhoppningsvis atmosfären på köpet :) Undvik tunnelbana så mycket som möjligt - den är svettig, trång och deppig. Åk buss så får ni se mer av staden i samma veva!

Folk brukar vanligtvis vilja shoppa runt Oxford Street - gör INTE det på en lördag! Klaustrofobivarning. I och för sig kanske ni åker på påsklovet och då är det nog ändå smockat med folk oavsett, men försök satsa på en måndag förmiddag eller liknande så får man förhoppningsvis lite mer lugn och ro :)

Museum är gratis vilket gör mig överlycklig. Det finns en radda stora museum i South Kensington (Victoria & Albert, Natural History, Science Museum + jag kan ha missat något) och British Museum som är gigantiskt - ligger vid Tottenham Court Rd/Russell Square.

Måste springa nu så kan lägga till några saker sen!
Av Lenalil
4 apr. 2014 19:03
Vill man handla billiga kläder typ Gekås så är Primark ett måste. Finns en i varje ände av Oxford Street.
16 apr. 2014 23:11
Hej,
Håller med att Primark är ett måste för den shoppingsugna 12 åringen (Ta med en extra väska, det är riktigt billigt!), Convent Garden för mamman och strosa däromkring (känner igen mig..)
London Eye kanske? Det får man ju se mkt av London via, och man är i närheten av många sevärdheter.
En musikal? Det finns chans att boka billigare biljetter vid återbud och sent..Minns inte var, men det går ju att googla fram. Jag tror vi ska se Mama Mia nu när vi åker igen om ett par veckor. (med 2 tio åringa tjejer) Har innan sett Lejonkungen (när jag varit med barn) och We will rock you, som jag verkligen rekommenderar.
Trevlig resa!